АКТУАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТІСНОГО САМОРОЗВИТКУ ЯК УМОВА ПОДОЛАННЯ КОНФЛІКТНОСТІ У ПІДЛІТКІВ

С. Б. Кузікова

Анотація


У статті висвітлюються основні погляди на природу внутрішніх суперечностей у підлітковому віці. Доводиться можливість активізації процесів особистісного саморозвитку та посилення суб’єктності підлітків. Обґрунтовується ефективність корекції Я-концепції та актуалізації потреби в саморозвитку в підлітків як умови подолання їх конфліктності. Розглядаються умови організації тренінгу особистісного зростання, необхідні для формування у підлітків здатності до саморозвитку, переведення корекції в самокорекцію.

Ключові слова: конфлікт, внутрішні суперечності, самосвідомість, Я-концепція, самопізнання, самооцінка, саморегуляція, саморозвиток, суб’єкт саморозвитку, тренінг особистісного саморозвитку.

 

В статье освещаются основные взгляды на природу внутренних противоречий в подростковом возрасте. Обосновывается возможность активизации процессов личностного саморазвития и усиления субъектности подростков. Обосновывается эффективность коррекции Я-концепции и актуализации потребности в саморазвитии у подростков как условия преодоления их конфликтности. Рассматриваются условия организации тренинга личностного роста, необходимые для формирования у подростков способности к саморазвитию, перевода коррекции в самокоррекцию.

Ключевые слова: конфликт, внутренние противоречия, самосознание, Я-концепция, самопознание, самооценка, саморегуляция, саморазвитие, субъект саморазвития, тренинг личностного саморазвития.

 

In the article basic looks light up to nature of self-contradictions in teens. Possibility of activation of processes of personality self-development and strengthening of independence teenagers is grounded. Substantiates the effectiveness of the correction of self-concept and self- development actualization in adolescents as a condition to overcome their conflicts. Terms are examined organizations of training of personality growth, necessary for forming for the teenagers of capacity in self-development, transformation correction in self-correction.

Key words: conflict, internal contradictions, self-awareness, self-concept, self-knowledge, self-esteem, self-regulation, self-development, the subject of self-development, training of personal self-development.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Бернс Р.; пер. с англ. — М.: Прогресс, 1986. — 422 с.

Кузікова С.Б. Основи психокорекції: навч. посіб. / С.Б. Кузікова. — К.: Академвидав, 2012. — 320 с. — (Серія «Альма-матер»).

Кузікова С.Б. Реалізація концепції становлення суб’єкта саморозвитку в практиці психологічної корекції / Наука і освіта. Педагогіка і психологія. Науково-практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. — Одеса, 2012. — № 7 / CVVIII, жовтень. — С. 138-143.

Кузікова С.Б. Сучасні підходи до розуміння сутності і технологій надання психологічної допомоги особистості / Змістові інновації в магістерській підготовці соціальних педагогів: монографія / С.Б. Кузікова. — Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. — С. 92-110.

Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції. Навч. посібник. / С.Б. Кузікова. — Суми: ВТД “Університетська книга”, 2015. — 384 с.

Хомуленко Т.Б. Організаторські здібності як зона найближчого розвитку підлітків / Т.Б. Хомуленко, А.В. Поденко // Наукові записки Інституту психології ім. Г.С. Костюка АПН України /За ред. акад. С.Д. Максименка. Вип. 29. — К.: Міленіум, 2006. — С. 306-313.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60169

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.