ВІДНОШЕННЯ ЯК СУТНІСНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСОБИСТОСТІ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ

О. Г. Солодухова, В. Л. Солодухов

Анотація


Для кожного етапу розвитку особистості специфічним є уявлення про особливості власних соціальних установок, соціальних цінностей, які відображають відношення даної особи до різноманітних явищ реального світу. У сучасній психологічній літературі загальноприйнятим є положення про те, що об'єктивні суспільні відношення, в системі яких живе людина, знаходять своє відображення у внутрішніх психічних відношеннях, які характеризують кожну особистість. У нашому дослідженні важливим чинником професійного становлення молодого вчителя виступає мотиваційно-ціннісне відношення до педагогічної професії, до учнів, колег, до себе.

Ключові слова: система відношень, психічно активні відношення, емпатія, емоційна стійкість вчителя, спілкування вчителя, самосвідомість вчителя.

 

Для каждого этапа развития личности специфично представление об особенностях своих социальных установок, своих социальных ценностей, которые отражают отношение данной личности к разнообразным явлениям реального мира. В современной психологической литературе общепризнанным является положение о том, что объективные общественные отношения, в системе которых живет человек, находят свое отражение во внутренних психических отношениях, которые характеризую каждую личность. В нашем исследовании важным фактором профессионального становления молодого учителя выступает мотивационно-ценностное отношение к педагогической профессии, учащимся, коллегам, к себе.

Ключевые слова: система отношений, психически активные отношения, эмпатия, эмоциональная устойчивость учителя, общение учителя, самосознание учителя.

 

Each personality development stage is specified by a concept of peculiarities of the own social attitudes, social values reflecting the given personality`s attitude to various phenomena of the real world. The modern psychological literature recognizes such a position that objective social relations in the system of which a person lives reflect in the inner mental attitudes characterizing each personality. In our research the important factor of a young teacher`s professional formation is presented by motivationally value attitudes to the pedagogical profession, pupils, colleagues, oneself.

Keywords: attitudes system, mentally active attitudes, empathy, teacher`s emotional resilience, teacher`s communication, teacher`s self-consciousness.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бех І.Д. Категорія “Ставлення” в контексті розвитку образу «Я» особистості / І.Д. Бех // Педагогіка і психологія. — 1997. — №3. — С. 9-22.

Климов Е.А Путь в профессию / Е.А. Климов. — Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1974. — 120 с.

Козуб Я.В. Эмоциональное отношение к учению у студентов с разными видами мотивационной регуляции деятельности / Я.В. Козуб, М.А. Кузнецов // Науковий Вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки. — 2015. — Вип. 6. — С. 86-93.

Кузнецов М.А. Специфика отношения к учению у студентов с преобладанием разных имплицитных теорий интеллекта и личности // М.А. Кузнецов, Я.В. Козуб // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. — 2015. — Том 1. — № 2. — С. 8-18. — Режим доступу до журн.: http://journals.uran.ua/apppfo/article/view/54081/50102 — Назва з екрану.

Кузнецов М.А. Особенности эмоционального отношения к учебно-профессиональной деятельности у студентов с разными стилями принятия решений // М.А. Кузнецов, Я.В. Козуб // Актуальні проблеми педагогіки, психології та професійної освіти. — 2016. — № 2. — С. 16-29. — Режим доступу до журн.: http://journals.uran.ua/apppfo/article/view/73941 — Назва з екрану.

Лазурский А.Ф. Программа исследования личности в ее отношениях к среде / А.Ф. Лазурский, С.Л. Франк // Русская школа. — 1912. — Книга I. Январь. — С. 1-24; Книга 2. Февраль. — С. 1-17.

Мясищев В.Н. Личность и неврозы / В.Н. Мясищев. — Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1960. — 426 с.

Солодухова О.Г. Особистісні детермінанти адаптації суб'єкта до педагогічної професійної діяльності / О. Г. Солодухова // Особистісні та ситуативні детермінанти поведінки і діяльності людини: зб. наук. праць за заг. ред. д-ра психол. наук, проф. В.Д. Потапової, канд. психол. наук, доцента А.В. Гордєєвої. — Донецьк: ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2007. — С. 204-216.

Солодухова О.Г. Сформованість системи відношень як чинник професійної адаптації молодого вчителя / О.Г. Солодухова // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія: Зб. статей. — Ялта: РВВ КГУ, 2009. — Вип. 21, Ч. 2. — С. 149-157.

Хомуленко Т.Б. Семантичний простір рольових позицій вчителя / Т.Б. Хомуленко, З.М. Мірошник / Вісник Одес. нац. ун-ту. Психологія. — Т. 16. — Одеса.: ОНУ, 2011. — С. 170-178.

Чеснокова И.И. Проблема самосознания в психологии / И.И. Чеснокова. — М.: Наука,1977. — 144 с.

Яценко Т.С. Основи глибинної психокорекції: феноменологія, теорія і практика: навч. посіб. / Т.С. Яценко. — К.: Вища шк., 2006. — 382 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60189

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.