ТРЕНІНГОВІ ПСИХОТЕХНОЛОГІЇ В ПРОГРАМАХ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ
Анотація
У статті представлено теоретичні підходи до тренінгу та програм психологічного супроводу. Охарактеризовано два основні типи програм психологічного супроводу, де перший тип спрямований на актуалізацію психічних якостей, а другий – на розвиток здібностей. Показано структуру програми супроводу, яка передбачає початковий, основний та завершальний етапи, цілі яких спрямовані на реалізацію основної мети ППС. У статті визначено основні напрямки математико-статистичних засобів перевірки ефективності програми психологічного супроводу.
Ключові слова: тренінг, тренінгові технології, програма психологічного супроводу, типологія програм психологічного супроводу, перевірка ефективності програми психологічного супроводу.
В статье представлены теоретические подходы к тренингу и программам психологического сопровождения. Охарактеризованы два основных типа программ психологического сопровождения, где первый направлен на актуализацию психических качеств, а второй – на развитие способностей. Показано структуру программы сопровождения, которая предусматривает начальный, основной и заключительный этапы, цели которых направлены на реализацию основной цели ППС. В статье определены основные направления математико-статистических средств проверки эффективности программы психологического сопровождения.
Ключевые слова: тренинг, тренинговые технологии, программа психологического сопровождения, типология программ психологического сопровождения, проверка эффективности программы психологического сопровождения.
The article presents the theoretical approaches to the training programs and psychological support programs. It was characterized two main types of psychological support programs, where the first is aimed at the actualization of mental qualities, and the second – at the development of abilities. The structure of the program provides an initial, basic and final stages, the objectives of which are aimed at the realization of the main goal of the PSP. The article defines the main directions of mathematical and statistical tools to test the effectiveness of psychological support program.
Keywords: training, training techniques, psychological support program, typology of psychological support programs, testing the effectiveness of psychological support program.
Повний текст:
PDFПосилання
Вачков И.В. Окна в мир тренинга. Методологические основы субъектного подхода к групповой работе / И.В. Вачков, С.Д. Дерябо. — М.: Речь, 2004. — 302 с.
Макшанов С.И. Принцип психологического тренинга / С.И. Макшанов // Журнал практического психолога. — 1999. — №3. — С. 13-38.
Никандров В.В. Антитренинг, или Контуры нравственных и теоретических основ психологического тренинга / В.В. Никандров. — СПб.: Речь, 2003. — 176 с.
Петровская Л.А. Теоретические и методические проблемы социально-психологического тренинга / Л.А. Петровская. — М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. — 168 с.
Развивающие программы в работе психолога системы образования: деятельностный подход / Отв ред. проф. Хомуленко Т.Б. — Х.: ФО-П Шейніна О.В., ХНПУ, 2012. — 399с.
Хомуленко Т.Б. Діяльнісний підхід до розвитку організаторських здібностей як компетентності / Т.Б. Хомуленко, А.В. Поденко // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія, Вип. 50. — Х.: ХНПУ, 2015. — С. 306-322.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60192
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.