КОГНИТИВНЫЙ ТРЕНИНГ ШКОЛЬНИКОВ ПОСРЕДСТВОМ ГЕОГРАФИЧЕСКОЙ КАРТЫ

Е. В. Заика

Анотація


Описан набор упражнений и процедура их проведения для развития широкого  круга  когнитивных  процессов  детей:  зрительного  восприятия,  воображения, образной памяти, визуального и пространственного мышления. Упражнения проводятся в игровой форме и рассчитаны на школьников 9-14 лет. Объектом когнитивных манипуляций выступают формы областей, стран, административных границ и расположения городов, манипуляции проводятся во внутреннем плане действий на основе зрительного представления географической карты. 

Ключевые  слова:  когнитивный  тренинг,  образная  память,  образное  мышление, пространственное мышление, воображение, географическая карта.

 

Описаний набір вправ і процедура їх проведення для розвитку широкого кола когнітивних процесів дітей: зорового сприйняття, уяви, образної пам'яті, візуального й просторового мислення. Вправи проводяться в ігровій формі й призначені для школярів 9-14 років. Об'єктом когнітивних маніпуляцій виступають форми областей, країн, адміністративних границь і розташування міст; маніпуляції проводяться у внутрішньому плані дій на основі зорового представлення географічної карти. 

Ключові слова: когнітивний тренінг, образна пам'ять, образне мислення, просторове мислення, уява, географічна карта.

 

In the paper is described a set of exercises and their proceedings for the development of a wide range of cognitive processes of children: visual perception, imagination, image memory, visual  and spatial reasoning. The exercises are held in the form of a game and designed for children 9-14 years. The object of cognitive manipulation is a form of domains, countries, administrative boundaries and the location of cities;  manipulations are carried out in an internal plan of action based on the visual presentation of geographic map.

Keywords: cognitive training, visual memory, visual thinking,  spatial thinking, imagination, geographical map.


Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Заїка Є.В. Ігровий тренінг пізнавальних процесів учнів: ігри та вправи / Є.В. Заїка. — Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. — 120 с.

Заїка Є.В. Психологія уваги: теорії, методи дослідження та розвитку: Навч. посібник / Є.В. Заїка, О.Є. Митроченко, Є.В. Жорник. — Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. — 120 с.

Кузнєцов М.А. Психологія уяви: Навчально-методичний посібник / М.А. Кузнецов, Є.В. Заїка. — Х.: ХНПУ, 2013. – 151 с.

Хомуленко Т.Б. Когнитивно-игривый человек / Т.Б. Хомуленко, И.В. Гордиенко-Митрофанова // Збірник наукових праць за матеріалами II науково-практичної конференції «Бочаровські читання» (28 березня 2014 р.) / МВС України, Харьк. нац. ун-т внутр. справ. — Х.: ХНУВС, 2014. — С. 62-66.

Хомуленко Т.Б. Развивающие программы в работе психолога системы образования: деятельностный подход [отв ред. Т.Б.Хомуленко] — Х.: ФО-П Шейніна О.В., ХНПУ, 2012. – 399 с.

Хомуленко Т.Б. Психологічні передумови самостійної роботи студентів: Монографія / Т.Б. Хомуленко, Н.С. Моргунова. — Х.: ХНПУ, 2011. — 192 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.44714

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.