ПРОБЛЕМА ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З АРТ-МЕНЕДЖМЕНТУ В НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ ВЧЕНИХ КНР

Бао Чень

Анотація


У статті в часовій динаміці простежено соціальні й культурні зміни в КНР, які вплинули на інтенсивність вивчення китайськими науковцями проблеми фахової підготовки спеціалістів в галузі арт-менеджменту, окреслено напрями її дослідження. Установлено такі етапи розробки означеної проблеми: I етап (1986–2000 рр.) – ознаменувався незначною кількістю публікацій і результатів досліджень за визначеним напрямом (всього 10). Більшість складали праці теоретичного характеру, що торкалися питань реформи сфери культури КНР у цілому, підготовки фахівців у галузі літератури і мистецтв. Базисом послугував симпозіум (1987 р.) з питань управління мистецтвом, який заклав підвалини розвитку арт-менеджменту як науки. II етап (2001–2010 рр.) – позначився відкриттям першого факультету і спеціальності «Управління в галузі мистецтва» в Центральній академії драми (2001 р.), проведенням Національного конгресу Комуністичної партії Китаю щодо реформи культурної галузі (2002 р.), інтенсифікацією теоретичних розробок з питань арт-менеджменту, збільшенням наукових розвідок за цим напрямом (Цзян Цземінь, Дун Фен, Чен Цяомін, Чжоу Цзяньпін та ін.). III етап (2011–2022 рр.) – характеризується розробкою питань арт-менеджменту в практичній площині професійної підготовки фахівців за цією спеціальність в мистецьких коледжах і університетах КНР, визначенням пріоритетних напрямів побудови освітніх програм, пропагуванням необхідності інтеграції навчальних дисциплін, проведенням міждисциплінарних досліджень, започаткуванням окремого академічного видання «Управління в галузі мистецтва» (Чжун Ченсян, Ван Тинсинь, Чжан Жуй, Ван Дієн, Юй Цзяньган, Чжан Цзе, Тянь Чуанлю, Чжу Кесяо, Сун Хонбін, Лі Лі, Чжан Чжимін та ін.). Переважну більшість дописувачів представляє академічна спільнота мистецьких коледжів і університетів КНР, партнерські стосунки яких із бізнес-школами і арт-ринком залишаються доволі слабкими

Ключові слова


КНР, арт-менеджмент, підготовка, науковий дискурс, напрями досліджень.

Повний текст:

PDF

Посилання


Cheng Qiaoming. (2007). Yìshù guǎnlǐ lǐlùn kuàngjià de gòujiàn [Construction of Theoretical Framework of Arts Management]. Yìshù bǎi jiā [Art Hundred Schools], 1, 154–156+99. [in Chinese]

Dong Feng. (2008). Shì lùn yìshù guǎnlǐ xuékē jiànshè wèntí [On the Discipline Construction of Art Management]. Nánjīng yìshù xuéyuàn xuébào (měishù yǔ shèjì bǎn) [Journal of Nanjing University of the Arts (Art and Design Edition)], 5, 18–22. [in Chinese]

Fu Caiwu. (2003). Fǔ yìshù guǎnlǐ zhínéng"cuòwèi lùn"de yuánliú jí rènshí júxiàn [The origin and cognitive limitations of the "displacement theory" of government art management functions]. Jiānghàn dàxué xuébào (rénwén kēxué bǎn) [Journal of Jianghan University (Humanitarian Science Edition)], 1, 65–68. [in Chinese]

Gao Yinggang. (2012). Ōuměi guójiā yìshù guǎnlǐ réncái péiyǎng móshì jí qí duì dāngdài zhōngguó de jièjiàn yìyì [The training mode of art management talents in European and American countries and its reference significance to contemporary China]. Yìshù bǎi jiā [Art Hundred Schools], 3, 82–87. [in Chinese]

Guo Zifeng. (2022). Jīyú Cite Space kěshìhuà fēnxī xià de yìshù guǎnlǐ yánjiū jìnzhǎn chūchù [Sources of Art Management Research Progress Based on Cite Space Visual Analysis]. Měi yǔ shídài [Beauty and Times], 1, 46–51. [in Chinese]

Jiang Zemin. (2002). Quánmiàn jiànshè xiǎokāng shèhuì, kāichuàng zhōngguó tèsè shèhuì zhǔyì shìyè xīn júmiàn zài zhōngguó gòngchǎndǎng dì shíliù cì quánguó dàibiǎo dàhuì shàng de bàogào [Building a well-off society in an all-round way and creating a new situation for the cause of socialism with Chinese characteristics. Report on the Sixteenth National Congress of the Communist Party of China]. Qiú shì [Seeking Truth], 22, 3–19. [in Chinese]

Lan Fan. (2019). Zhōngguó xuépài yìshù guǎnlǐ lǐlùn tǐxì jiànshè chú lùn [On the Construction of the Theoretical System of Art Management in the Chinese School]. Mínzú yìshù yánjiū [National Art Research], 1, 83–89. [in Chinese]

Li Li. (2022). Dìfāng yuàn xiào guǎnlǐ zhì tànjiù chū [Research on the management of local colleges and universities]. Hēihé xuéyuàn xué [Heihe University], 1, 64–66. [in Chinese]

Sima Yan. (1986). Yīng zhuānmén péiyǎng yìshù guǎnlǐ réncái [Art management talents should be specially trained]. Xìjù bào [Drama News], 9, 61. [in Chinese]

Sun Hongbin. (2017). Wénhuà shēngtài shì yù xià de yìshù guǎnlǐ xuékē chuàngxīn [Discipline Innovation of Art Management from the Perspective of Cultural Ecology]. Yìshù bǎi jiā [Art Hundred Schools], 1, 31–38, 138. [in Chinese]

Tian Chuanliu. (2012). Yìshù guǎnlǐ dí dàng dài shǐmìng yǔ jīběn yuánzé [Contemporary Mission and Basic Principles of Art Management]. Shàntóu dàxué xuébào (rénwén shèhuì kēxué bǎn) [Shantou University Journal (Human and Social Science Edition)], 1, 26–32, 94. [in Chinese]

Zhi Min. (2021). Xūqiú cì lǐlùn guǎnlǐ réncái péiyǎng de qǐshì tànxī chū [The Enlightenment of the Training of Management Talents Based on the Demand Sub-theory]. Xīn lù [New Road], 2, 51–52. [in Chinese]

Zhong Chengxiang. (2014). Yìshù guǎnlǐ yǐjí yìshù xué lǐlùn xuékē jiànshè zài dāngdài zhōngguó wénhuà jiànshè zhōng de zhòngyào zuòyòng [The important role of art management and art theory discipline construction in the construction of contemporary Chinese culture]. Yìshù bǎi jiā [Art Hundred Schools], 2, 1–6. [in Chinese]

Zhou Jianping. (2003). Xīn shíqí zhōngguó wényì guǎnlǐ tǐzhì yánjiū [Research on Chinese Literature and Art Management System in the New Era]. Guǎngzhōu: Jìnán dàxué [Guangzhou: Jinan University]. [in Chinese]

Zhu Kexiao. (2017). Jīyú wénhuà fánróng bèijǐng xià yìshù guǎnlǐ xuékē jiànshè yánjiū [Research on the discipline construction of art management under the background of cultural prosperity]. Yìshù jiàoyù [Art Education], 21, 35–38. [in Chinese].




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.15

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.