РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПУ НЕПЕРЕРВНОСТІ У КОНТЕКСТІ ТРАНСФОРМАЦІЇ СИСТЕМИ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

І. Зелений

Анотація


У статті вивчено і проаналізовано реалізацію принципу неперервності в контексті трансформації системи військової освіти. Виявлено проблеми і чинники, які обмежують ефективне функціонування системи військової освіти: система військової освіти не може цілковито забезпечити постійний професійний розвиток військових фахівців протягом їхньої військової кар’єри та набуття нових компетентностей, необхідних для виконання завдань оборонного планування і застосування Збройних Сил іншими складовими силами оборони, не вирішено питання ефективної взаємодії з іншими структурами держав-членів НАТО. Виявлено основні причини виникнення цих проблем: використання застарілих підходів та принципів у формуванні структури та змісту військової освіти, відсутність ефективної багаторівневої системи професійної військової освіти, недостатній рівень координації під час підготовки військових фахівців, невідповідність змісту військової освіти сучасному досвіду бойової та оперативної підготовки, неінтегрованість системи військової освіти із системою управління кар’єрою та інші. Основними завданнями перетворення системи військової освіти сьогодні є створення багаторівневої системи професійної військової освіти, організація централізованої підготовки офіцерів на рівні оперативного та стратегічного керівництва, оновлення змісту військової освіти, розроблення та впровадження оновлених освітніх програм для формування нового стилю військового лідерства, доброчесності та підвищення практичної підготовки, забезпечення реалізації принципу «освіта продовж усієї військової кар’єри» та інші.
Реалізація принципу неперервної освіти в контексті трансформації системи військової освіти передбачає постійне підвищення кваліфікації та розвиток особового складу протягом усієї їхньої військової кар’єри, що передбачає регулярне оновлення знань та навичок, вивчення сучасних стратегій і технологій, адаптацію до нових викликів у галузі оборони та безпеки. Це може включати у себе курси підвищення кваліфікації, тренінги, симуляційні вправи, а також активну участь у військових навчаннях та міжнародних проєктах. Підходи до навчання та набуття нових знань повинні бути індивідуалізованими і враховувати специфіку кожної військової спеціальності. Готовність до навчання та адаптації є ключовою складовою успішної реалізації принципу неперервності у контексті трансформації системи військової освіти. Це дозволяє військовим фахівцям ефективно впроваджувати нові стратегії та технології, вдосконалювати свої навички відповідно до змін у загрозах та вимогах сучасного військового середовища


Ключові слова


неперервна освіта, принципи навчання, система освіти, професійна військова освіта, стандарти НАТО, вищі військові навчальні заклади, система підготовки.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bakumenko, R. O. (2020). Development of professional competence of further informational-analytical assistance officers as a psychological-pedagogical problem. Innovate Pedagogy, 1(22), 81–87. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-1.18 [іn Ukrainian]

Bondarenko, A. P., & Pikus, D. L. Intensive training of reserve officers called upon mobilization: experience, challenges, perspectives. Teorіja ta metodika navchannja ta vihovannja [Theory and methods of teaching and education], (55), 7–17. https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.01 [іn Ukrainian]

Boіarska-Khomenko, А. V. (2023). Implementation of adult education programs in wartime and postwar times. In: Adult education: global trends, Ukrainian realities, and prospects (с. 61–65). H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. [іn Ukrainian]

Military education and science. (2023). Ministry of Defence Ukraine. https://www.mil.gov.ua/diyalnist/vijskova-osvita-na-tauka/ [іn Ukrainian]

Vitchenko, A. O., & Osodlo, V. I. (2019). Development of the higher military education system of Ukraine in the context of modern transformational changes. Science and Defence, 7(2), 44-50. https://doi.org/10.33099/2618-1614-2019-7-2-44-50 [іn Ukrainian]

Zelenyi, І. І. (2023). Key components of continuous professional growth of officers. Teorіja ta metodika navchannja ta vihovannja [Theory and methods of teaching and education], (55), 52–62. https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.05 [іn Ukrainian]

Cabinet of Ministers of Ukraine. (2022a). The concept of transformation of the military education system. On the transformation of the military education system: Resolution of the CMU № 1490-2022-п https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1410-97-%D0%BF#Text [іn Ukrainian]

Cabinet of Ministers of Ukraine. (2022b). List of tasks and measures for the implementation of the Concept of transformation of the military education system: Appendix to the Concept. https://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/103/f6196n416.docx [іn Ukrainian]

Klachko, V., Biliavets, S., Didenko, O., & Demianiuk, Yu. current state, problems, and prospects for transforming military education in the context of implementing NATO standards. Collection of scientific works of the National аcademy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, 28(1.1), 90–104. https://doi.org/10.32453/pedzbirnyk.v28i1.958 [іn Ukrainian]

Mirnenko, V., Viter, D., & Oliferuk, V. (2023). Transformation of the military education system: main trends and prospects. Viiskova osvita [Military education], (2(48)), 9–17. https://doi.org/10.33099/2617-1783/2023-48/9-17 [іn Ukrainian]

Poltorak, S. T. (2018). Transformation of the military education system of Ukraine on the way to achieving NATO standards. Science and Defence, (2), 3–10. http://nio.nuou.org.ua/article/view/163726/211276 [іn Ukrainian]

On national security of Ukraine, Law of Ukraine № 2469-VIII (2018) (Ukraine). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2469-19#Text [іn Ukrainian]

Samchenko, V. (2024, January 23). NATO standards: continuous education from lieutenants to generals. The National Defence University of Ukraine named after Ivan Cherniakhovskyi. https://nuou.org.ua/u/news/standarti-nato-bezperervna-osvta-vd-lejtenantv-do-generalv.html [іn Ukrainian]

Syrotenko, A. M., & Artamoshchenko, V. S. (2021). Achievement of interoperability of military education and training of defence forces on the basis of quality. National requirements and NATO standards. Science and Defence, (1), 48–53. https://doi.org/10.33099/2618-1614-2021-14-1-48-53 [іn Ukrainian]

What is professional military education? (2022). Ministry of Defense of Ukraine. https://www.mil.gov.ua/diyalnist/vijskova-osvita-na-tauka/shho-take-profesijna-vijskova-osvita.html [іn Ukrainian]




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2023.61.02

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.