ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ НАВЧАЛЬНО-ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА В УКРАЇНІ ТА КНР

Лі Хайцзюань, Н. Пономарьова

Анотація


Нагальне завданням підготовки майбутніх учителів музики – широка інтеграція можливостей засобів цифрових технологій до всіх складових їх фахової підготовки, а вивчення передового досвіду різних країн світу у вказаному ракурсі є чинником їх взаємозбагачення та оновлення. Основою вивчення освітнього потенціалу інтернет-ресурсів у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва доцільною є їх класифікація на засадах функціонального підходу із виокремленням інтернет-ресурсів навчально-організаційного, навчально-інформаційного, навчально-діяльнісного та навчально-інструментального призначення. Навчально-організаційні інтернет-ресурси (ресурси для комунікації (вебконференції та вебінари, електронна пошта, месенджери, соціальні мережі тощо); платформи для дистанційного навчання; для контролю навчальних досягнень; ресурси для планування) є інструментом, застосування якого закладає основу реалізації сучасного освітнього процесу, та від ефективності їх застосування суттєво залежить його продуктивність. Мета статті: встановлення особливостей використання інтернет-ресурсів навчально-організаційного призначення у практиці підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в Україні та КНР. Як свідчить досвід українських педагогічних університетів, електронна пошта суттєво підвищує продуктивність освітнього процесу в умовах сучасного цифрового середовища – вона забезпечує конфіденційне спілкування між учасниками освітнього процесу, сприяє обміну інформацією між освітянськими колективами, що розподілені за інтересами, та підтримує координацію і зворотний зв’язок у дистанційному, змішаному та офлайн навчанні. Китайські заклади педагогічної освіти поруч із електронною поштою надають переваги застосуванню для комунікації сервісам обміну миттєвими повідомленнями – через китайську традиційну національну корпоративну культуру, яка вимагає від працівників постійного зв’язку з робочих питань. Як зазначають дослідження та засвідчує досвід, залучення можливостей соціальних мереж до професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва як в Україні, так і в Китаї, сприяє мобільності та інтерактивності освітнього процесу, покращує умотивованість студентів, а завдяки наявності у них значних обсягів різноманітної інформації та засобів неформального спілкування стимулює їх пізнавальну та творчу активності. Платформи відеоконференцій в українській та китайській практиці музично-педагогічної освіти за останні роки стали доступним, поширеним та дієвим інструментом забезпечення різних форм взаємодії в умовах дистанційного та змішаного навчання. Однак, для музично-педагогічної освіти їх використання має обмеження та особливості через технічні складнощі забезпечення якості віддаленого зв’язку при роботі з мультимедіа. Заклади вищої педагогічної освіти України активно працюють над наповненням контенту власних платформ дистанційної освіти та намагаються застосовувати можливості дистанційної освіти у практиці підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. В КНР трендом розвитку освіти є поширення мережі MOOC відповідної тематики – масових відкритих онлайн-курсів, що має підтримку на державному рівні. Продовжує розвиватися і унікальних досвід роботи телеуніверситетів як засіб забезпечення доступу до освіти без географічних, економічних або інших обмежень. У музично-педагогічній освіті як в Україні, так і в Китаї застосовуються універсальні засоби контролю навчальних досягнень здобувачів музично-педагогічної освіти, які забезпечують суттєву гнучкість в оцінюванні їх теоретичних знань. Спеціалізовані ресурси надають можливість контролювати фахові навички, що є значущими для підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Водночас, у Китаї перевага надається упровадженню контролю навчальних досягнень здобувачів музичнопедагогічної освіти на навчальних платформах дистанційних курсів, масових відкритих онлайн-курсів тощо через вбудований інструментарій. Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні ефективності застосування інтернет-ресурсів в умовах очного, змішаного та дистанційного навчання в музично-педагогічній освіті; порівняльному аналізі їх впливу на мотивацію та пізнавальну активність студентів у різних країнах; адаптації досвіду впровадження інтернет-ресурсів до вітчизняних реалій тощо

Ключові слова


інтернет-ресурси, музичне мистецтво, учитель музики, музичнопедагогічна освіта, заклади вищої педагогічної освіти, Україна, Китай

Повний текст:

PDF

Посилання


Guo, Yijiang. (2022). New music teacher training system in China: humanization, integration, foreign experience. Means of Academic and Scientific Research Work, (58), 169–183. https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.15 [in Ukrainian]

Redin, M. & Andriievska, V. (2024). Educational potential of social networks. Research work of students as a factor in improving the professional training of future teachers, (23), 103–110. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/14563 [in Ukrainian]

Danko, Yu. V., & Sakun, A. V. Theoretical aspects of using social networks in education]. In 1st All-Ukrainian Conference of Higher Education Graduates and Young Scientists (Kyiv, November 17, 2020) (pp. 79–83). https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/17435/1/Innovatyka2020_P079-083.pdf [in Ukrainian]

Dotsenko, S. O. (2021). Experience of distance learning arrangement in China. Pedagogical almanac, (47), 26–34. https://doi.org/10.37915/pa.vi47.145. [in Ukrainian]

Liang, Lu Hai. (2020, October 11). Why do the Chinese not use e-mail? BBC News Ukraine. https://www.bbc.com/ukrainian/vert-cap-54293902. [in Ukrainian]

Art education branch. Institute of Modernization of the Content of Education. https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/mystets-ka-osvitnia-haluz/. [in Ukrainian]

Poita, Yu. V. (2017). Ukrainian business in Chinese social networks. Ukraine-China, (1(7)), 86–87. https://sinologist.com.ua/ukrayinskij-biznes-v-kitajskih-sotsi/. [in Ukrainian]

Ponomarova, N. (2024). Digital communication: challenges and opportunities. In Digital transformation of education and science (с. 40–43). H. S. Skovoroda KhNPU. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/15085 [in Ukrainian]

Ponomarova, N., & Li, Haijuan. (2024). TDigital resources in professional teaching education. New Collegium, 114(2), 43–48. https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.43. [in Ukrainian]

Rating of popular messengers in Ukraine and the world in 2024, which one to choose. (2024). Sitecat – Blog for site developers and IT | News, tips, technologies. https://sitecat.net/review/top-10-popular-messengers/. [in Ukrainian]

Redin, M., & Andrievska, V., (2024). Educational potential of social networks. Research work of students as a factor in improving the professional training of future teachers, (23), 103–110. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/14563. [in Ukrainian]

The quality management system at H.S. Skovoroda KhNPU. (2018). Regulations on corporate e-mail at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Normat_dokum/Pol_pro_electr_pochtu_11_18.pdf. [in Ukrainian]

TOP 5 electronic mail services of Ukraine. Marketer. https://marketer.ua/ua/top-5-email-services-in-ukraine/. [in Ukrainian]

Khytko M., & Kulyk A. (2022). Global experience of development of distance forms of education. Public management and administration, (1(2)), 72–78. https://visnuk.dano.dp.ua/index.php/pma/article/download/40/48 [in Ukrainian]

Chuhai, S. (2021). Peculiarities of remote learning of playing a musical instrument of students of secondary schools. Teacher’s professionalism: theoretical and methodical aspects, (16), 61–71. https://doi.org/10.31865/2414-9292.16.2021.246277. [in Ukrainian]

Yang, Yang. (2023). Pedagogical support for professional and personal self-realization of the future teacher of musical art in the People’s Republic of China [Diss. Doctor of Philosophy in Pedagogy, H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University] http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Rada/Razova_rada/01_24/Dis_%20YANG%20YANG.pdf [in Ukrainian]

McCall, V. (2021, 21 February). What is WeChat? Everything you need to know about the popular messaging app, including how to sign up. Business Insider. https://www.businessinsider.com/guides/tech/what-is-wechat.

National Bureau of Statistics of China. https://www.stats.gov.cn/english/.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2024.62.03

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.