ПРОГРАМА НАВЧАННЯ ГРАМОТИ ДЛЯ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ КИТАЮ
Анотація
У Китаї розроблено Ключову національну стратегію, згідно з якою освіта
переорієнтована на високу якість, розвиток цілісного підходу гармонійного розвитку особистості учнів, які повинні перейнятися духом новаторства, діловими здібностями й розвивати моральні, інтелектуальні, фізичні та естетичні аспекти. Міністерство освіти Китаю також підтримало позицію індивідуального підходу до кожного учня та урахування його фізичного і психологічного розвитку. Реформа має на меті створення сприятливого освітнього середовища для розвитку кожного учня, активне дослідницьке навчання, підвищення гнучкості і різноманітності курсів. Серед усіх предметів освітньої програми грамота визначена як найбільш фундаментальна для успішного засвоєння інших освітніх областей і цілісного розвитку особистості дітей, незамінну стратегію для збереження культурної спадщини, національної єдності і творчості. Програма визначила такі принципи навчання: залучати всіх учнів до освітнього процесу і розвивати їх інтелектуальні здібності, розуміти особливості мовної і літературної освіти, пропагувати незалежне навчання, спільне навчання та навчання на основі запитів учнів, ураховувати їх індивідуальні відмінності і потреби у навчанні, створювати навчальні програми, засновані на відкритості і життєздатності. Такі позитивні зміни в педагогічній практиці створюють сприятливе освітнє середовище, яке пристосовується до різного темпу навчання учнів. Програма покликана розвивати широкий спектр навичок учнів, таких як літературна грамотність, фінансова грамотність, математична грамотність та наукова грамотність. Програма забезпечує інклюзивне освітнє середовище, яке може залучити обдарованих учнів з точки зору педагогічних стратегій (наприклад, індивідуалізоване навчання, дослідницьке навчання і незалежне навчання), збагачені матеріали для читання і динамічні, множинні оцінки). Основними проблемами впровадження нової програми навчання грамоти є такі: недостатня компетентність вчителів, складність трансформації глибоких традицій з педагогіки передачі і колективізму до педагогіки конструктивізму, велика наповнюваність класів у Китаї веде до перенавантаження вчителів.
Повний текст:
PDFПосилання
Baroody, A. E., & Diamond, K. E. (2016). Associations among Preschool Children’s Classroom Literacy Environment, Interest and Engagement in Literacy Activities, and Early Reading Skills. Journal of Early Childhood Research, 14(2), 146-162.
Bergen, E., Zuijen, T., Bishop, D., & Jong, P. F. (2017). Why Are Home Literacy Environment and Children’s Reading Skills Associated? What Parental Skills Reveal. Reading Research Quarterly, 52(2), 147-160.
Bonds, C. W., & Bonds, L. T. (1983). Teacher, is There a Gifted Reader in First Grade? Roeper Review, 5(3), 4-6.
The Central People’s Government of People’s Republic of China (CPG). (2006). Education Law of the People’s Republic of China. Retrieved from: http://www.gov.cn/flfg/2006- 06/30/content_323302.htm [in Chinese]
CPG. (2010). Outline of China’s National Plan for Medium and Long-term Education Reform and Development 2010-2020, 2010. Retrieved from: http://www.gov.cn/jrzg/2010- 07/29/content_1667143.htm [in Chinese]
CPG. (2013). The Status of Educational Development in China. Retrieved from: http://www.gov.cn/test/2005-09/07/content_29930.htm [in Chinese]
Dello-Iacovo, B. (2009). Curriculum reform and "Quality Education" in China: An overview. International Journal of Educational Development, 29, 241-249.
Fu, T. (2017). Wandering in the Shadow of Egalitarianism and Equity: A Social and Cultural Explanation to the Underdeveloped Gifted Education in China. Global Education Review, 4(1), 34-44.
Gagné, F. (1985). Giftedness and Talent: Reexamining a Reexamination of the Definitions. Gifted Child Quarterly, 29(3), 103-112.
Gagné, F. (1995)/ From giftedness to talent: A developmental model and its impact on the language of the field. Roeper review, 18(2), 103-111.
Gagné, F. (2010)/ Motivation within the DMGT 2.0 Framework. High Ability Studies, 21(2), 81-99.
Gardner, H. (1983). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York : Basic books.
Kirkpatrick, R., & Zang, Y. (2011). The Negative Influences of Exam-oriented Education on Chinese High School Students: Backwash from Classroom to Child. Language Testing in Asia, 1(36).DOI: https://doi.org/10.1186/2229-0443-1-3-36
MOE. (1999). The Decision of the State Council of the Central Committee of the Communist Party of China on Deepening Education Reform and Comprehensively Promoting Quality-oriented Education. Retrieved
from: http://old.moe.gov.cn//publicfiles/business/htmlfiles/moe/moe_177/200407/2478.html [in Chinese]
MOE. (2011). Outline of the Curriculum Reform for Basic Education (Trial). Retrieved from: http://old.moe.gov.cn//publicfiles/business/htmlfiles/moe/moe_309/200412/4672.html
Reis, S. M., Gubbins, E. J., Briggs, C. J., Schreiber, F. J., Richards, S., Jacobs, J. K., & Renzulli, J. S. (2004). Reading Instruction for Talented Readers: Case Studies Documenting Few Opportunities for Continuous Progress. Gifted Child Quarterly, 48(4), 315-338.
Ruan, J., & Jin, L. (2012). Primary School Chinese Language and Literacy Curriculum Reforms in China After 1949. In Perspectives on Teaching and Learning Chinese Literacy in China (pp. 129-140). New York & London: Springer Science+Business Media Dordrech, 2012.
DOI: https://doi-org.ezproxy.lib.gla.ac.uk/10.1007/978-94-007-4822-4.
Simpson, J. (2017). Literacy and the Gifted. In Culturally Relevant Teaching: Preparing Teachers to Include All Learners (pp. 29-42). London: Rowman & Littlefield.
Tomlinson, C. A. (2014). The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners. Alexandria, VA: ASCD.
Weigel, D. J., Martin, S. S., & Bennett, K. K. (2006). Contributions of the Home Literacy Environment to Preschool‐aged Children’s Emerging Literacy and Language Skills. Early Child Development and Care, 176(3-4), 357-378.
Zhang, Z. (2017). Gifted Education in China. Cogent Education, 4(1). DOI: https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1364881
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2020.55.05
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.