СОЦІАЛЬНА МЕРЕЖА INSTAGRAM ЯК ЗАСІБ ПРОСУВАННЯ МОЛОДІЖНОГО ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ: ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ТУРИЗМУ
Анотація
У статті розглядаються питання практичного застосування інформаційних технологій у підготовці майбутніх фахівців туристичної галузі, зокрема з молодіжного туризму. Проаналізовано наукові пошуки закордонних та українських педагогів- практиків щодо використання інформаційно-комунікативних технологій в освітній діяльності та реклами туристичних послуг. Визначені чинники, які зумовлюють потребу у зміні/перегляді освітніх форм навчання: швидкий розвиток інформаційних технологій, інформаційно-технологічна обізнаність, світові економічні і соціальні виклики. Розглянуті форми освітньої діяльності: дистанційне і змішане навчання та сучасні методи підготовки майбутніх фахівців туристичної галузі. Доведено, що використання інформаційних технологій підвищує ефективність навчання, розширює доступ до інформаційних ресурсів, формує фахові вміння і навички студентів, зокрема в рекламі молодіжних туристичних послуг. Проаналізовано середні показники успішності з дисципліни «Рекламна діяльність в туризмі» за 2016-2021 роки, які демонструють підвищення середнього балу заключного тестування після введення оновленого модуля, присвяченого способам просування молодіжного туристичного продукту засобами соціальних мереж. Зазначено, що підготовка конкурентоспроможних кадрів для галузі туризму має бути націлена на формування у майбутніх фахівців умінь планувати розвиток туристичної галузі з огляду на світові перспективи. Схарактеризовані поняття «туристичний продукт», «молодіжний туристичний продукт», «туристична реклама» та розглянуті їх зміст, сутність і спрямованість. Визначено мету та основні функції туристичної реклами. Розглянуто сучасний метод просування молодіжного туристичного продукту засобом обраного плейсменту – Instagram. Описано алгоритм дій: дослідження потреб молодіжного сегменту ринку; створення контент-плану; розробка сторінки в соціальній мережі та її наповнення згідно з темою завдання. Конкретизовано шляхи досягнення поставлених завдань: проведення лекції-огляду «Соціальні мережі в рекламі молодіжних туристичних послуг» та практичні заняття з дисципліни «Рекламна діяльність в туризмі», в ході яких обговорені приклади просування молодіжного туристичного продукту. Зазначено, що запропонована нами форма навчання розвиває інноваційно-творче мислення майбутнього фахівця молодіжного туризму. Зроблено висновок щодо важливості використання ІКТ під час підготовки майбутніх фахівців туристичної галузі.
Повний текст:
PDFПосилання
Kyfiak, V. (2003). Orhanіzatsіia turystychnoi dіialnostі v Ukrain. [Organization of tourist activity in Ukraine]. Chernіvtsі: Knyhy-XXI. [in Ukrainian]
Krupskyi, Ya., & Mykhalevych, V. (2010). Tlumachnyi slovnyk z іnformatsіino- pedahohіchnykh tekhnolohіi [Explanatory dictionary of information and pedagogical technologies]. Vіnnytsі: VNTU. [in Ukrainian]
Stasiuk, V. (2003). Pedahohіchnі umovy profesіinoi pіdhotovky maibutnіkh ekonomіstіv u kompleksі "shkola–vyshchyi zaklad osvіty" [Pedagogical conditions of professional training of future economists in the complex "school-higher education institution"]. (Dys. Kand. ped. nauk) [(Dis. Candidate of Pedagogical Sciences)]. Pіvdennoukrainskyi derzhavnyi pedahohіchnyi unіversytet іm. K. D. Ushynskoho, Odesa. [in Ukrainian]
Flehontova, N. (2008). Slovnyk-dovіdnyk termіnіv pedahohіchnoho marketynhu. [Glossary of pedagogical marketing terms] Kyiv: Osvіta Ukrainy. [in Ukrainian]
Yarovyi, V., & Shutkіna, V. (2020). Osoblyvostі upravlіnnia reklamnoiu dіialnіstiu v turystychnykh pіdpryiemstvakh [Features of management of advertising activity in the tourist enterprises]. In Materіaly V Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsіi "Aktualnі pytannia ekonomіchnoho rozvytku v suchasnykh umovakh" (m. Kherson, 26- 27 bereznia 2020 r.) [Proceedings of the V All-Ukrainian scientific-practical conference "Current issues of economic development in modern conditions" (Kherson, March 26-27, 2020)] (pp. 301-305). Kherson: FOP Vyshemyrskyi V.S. [in Ukrainian].
Alic, A., Pestek, A., & Sadinlija, A. (2017). Use of Social Media Influencers in Tourism. In T. Baković, B. Knežević, I. Dužević (Eds). (2017). Trade Perspectives 2017: Specialization and Customer Centered Retailing: Proceedings of The International Scientific Conferences. Zagreb, Croatia, 29th and 30th November 2017 (pp. 177-189). Zagreb.
Ayeh, J., Leung, D., Au, N., & Law, R. (2012). Perceptions and Strategies of Hospitality and Tourism Practitioners on Social Media: An Exploratory Study. In Fuchs M., Ricci F., Cantoni L. (eds), Information and Communication Technologies in Tourism (pp. 1-12). Wien: Springer-Verlag.DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-1142-0_1
Beck J., Rainoldi M., & Egger R. (2019). Virtual reality in tourism: a state-of-the-art review. Tourism Review,74 (3), 586-612.
DOI: https://doi.org/10.1108/TR-03-2017-0049
Ellis, V., & Loveless, A. (eds.). (2001). ICT, pedagogy and the curriculum: Subject to change. London: Routledge.
DOI: https://doi.org/10.4324/9780203468258
Fatanti, M. N., & Suyadnya, I. W. (2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand? Procedia – Social and Behavioral Sciences, 211, 1089-1095. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.145
Fotis J., Buhalis D., & Rossides N. (2012). Social media use and impact during the holiday travel planning process. In Fuchs M., Ricci F., Cantoni, L. (eds.), Information and Communication Technologies in Tourism, (pp 13-24). Vienna: Springer-Verlag .
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-7091-1142-0_2
Hanan, H., & Putit, N. (2014). Express marketing of tourism destinations using Instagram in social media networking. In Hospitality and tourism: Synergizing creativity and innovation in research (pp. 471-474). Croydon: Taylor and Francis Group.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.11.145
Hudson, S. & Thal, K. (2013). The Impact of Social Media on the Consumer Decision Process: Implications for Tourism Marketing. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1), 156-160.
DOI: https://doi.org/10.1080/10548408.2013.751276
Nelson L. Th. & Kuh, G. (2005). Student Experiences with Information Technology and Their Relationship to Other Aspects of Student Engagement. Research in Higher Education, 46(2), 211-233.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11162-004-1600-y
Pencarelli T. (2019). The digital revolution in the travel and tourism industry. Information Technology and Tourism, 22(3), 455-476.
DOI: https://doi.org/10.1007/s40558-019-00160-3
Sciarelli F., Della Corte V., Del Gaudio G. (2018), The evolution of tourism in the digital era: the case of a tourism destination. Sinergie Italian Journal of Management, 36(105), 179- 199.
DOI: https://doi.org/10.7433/s105.2018.09
Sheldon, P. J. (2006). Tourism information technology. In L. Dwyer & P. Forsyth (Eds.), International handbook on the economics of tourism, (pp. 399-418). Cheltenham: Edward Elgar.
Stensaker, B., Maassen, P., Borgan, M. et al. (2007). Use, updating and integration of ICT in higher education: Linking purpose, people and pedagogy. High Education, 54, 417-433 DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-006-9004-x
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2020.55.06
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.