ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

М. В. Морозова

Анотація


У статті теоретично обґрунтовано проблему формування інтерактивної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. Визначено характерні ознаки та структурні елементи інтерактивної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. Наведені різні точки зору науковців стосовно зазначеної проблеми, що надало підстави науково довести авторську позицію. З’ясовано ступінь розробленості проблеми формування інтерактивної компетентності у вітчизняній та зарубіжній літературі. Визначено механізми та принципи формування цієї компетентності. Обґрунтовано необхідність її формування у процесі фахової підготовки. Виявлено, що постійна інтерактивна участь майбутнього вчителя іноземної мови у пізнавальній, інтелектуальній, теоретичній та практичній діяльності не тільки значно підвищує якість інтерактивного навчання, сприяючи сформованості інтерактивної компетентності, а й виховує у майбутнього вчителя відповідальність за свої успіхи, розвиває мотивацію до самоосвіти, самореалізації. Зроблено висновок, що метою формування інтерактивної компетентності є підготовка висококваліфікованих майбутніх учителів іноземної мови, затребуваних сучасним ринком освітніх послуг та ринком праці. Відповідно до мети викладач створює певні умови навчання, за яких майбутні вчителі іноземних мов самостійно будуть відкривати, здобувати та конструювати знання у різних галузях життя. Реалізація педагогічних умов формування інтерактивної компетентності відбувається на основі загальних дидактичних принципів. Перспективи для подальших досліджень полягають в уточненні структури досліджуваної компетентності, розробці критеріїв, показників і рівнів сформованості інтерактивної компетентності майбутніх учителів іноземної мови в закладах вищої освіти та в діагностичній перевірці реального стану її сформованості


Ключові слова


інтерактивна компетентність, інтерактивне навчання, інтерактивне середовище, майбутні учителі іноземної мови.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bratkova, O. I. (2016). Osoblyvosti zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii u fakhovii inshomovnii pidhotovtsi maibutnikh yurystiv [Features of application of interactive technologies in professional foreign language training of future lawyers]. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 1(13), 9–18.

Novak, I. M. (2021). Interaktyvni metody navchannia inozemnykh mov u zakladakh vyshchoi osvity [Interactive methods of teaching foreign languages in higher education institutions]. Innovatsiina pedahohika: Teoriia i metodyka profesiinoi osvity [Innovative pedagogy: Theory and methods of vocational education], 1(32), 121–125.

Panina, T. S., & Vavilova, L. N. (2007). Interaktivnoe obuchenie [Interactive learning]. Obrazovanie i nauka [Education and science], 6(48), 32–41.

Podosynnikova, H. I. (2012). Metodychna kharakterystyka interaktyvnoho navchannia inozemnykh mov [Methodical characteristics of interactive learning of foreign languages]. Pedahohichnyi protses: Teoriia i praktyka [Pedagogical process: theory and practice], 3, 196–208.

Pometun, O. (2007). Entsyklopediia interaktyvnoho navchannia [Encyclopedia of interactive learning]. SPD Kulinichev B. M.

Sikorskaja, G. P., & Savel'eva, T. V. (2012). Interaktivnyj rezhim obuchenija studentov v kompetentnostnoj paradigme obrazovanija [Interactive mode of teaching students in the competence paradigm of education]. Obrazovanie i nauka [Education and science], 6(95), 74–92.

Sikora, V. V. (2018). Shliakhy formuvannia interaktyvnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury v osvitnomu protsesi [Ways of forming interactive competence of future teachers of physical culture in the educational process]. U Pedahohika zdorovia: Zbirnyk naukovykh prats VIII Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii [Health Pedagogy: Proceedings of the VIII All-Ukrainian Scientific and Practical Conference] (s. 611–614). KhNPU imeni H. S. Skovorody.

Yahodnikova, V. V. (2009). Interaktyvni formy i metody navchannia u vyshchyi shkoli [Interactive forms and methods of teaching in higher education]. Vydav. dim "Personal".

Lier, L. V. (2017). Interaction in the language curriculum: Awareness, autonomy and authenticity. Taylor & Francis Group.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2021.56.04

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.