ДО ПИТАННЯ ДІАГНОСТУВАННЯ РІВНЯ ОПЕРАЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНОГО КОМПОНЕНТА ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Анотація
Акцентовано увагу на необхідності діагностування рівня операційно-діяльнісного компонента ІК-компетентності вчителів філологічних дисциплін після підвищення ними кваліфікації в курсовий період. Подано вимоги до технологічної грамотності педагогічних працівників, що відповідає рівню операційно-діяльнісного компонента цієї компетентності. Схарактеризовано діагностичні контрольні роботи, спрямовані на перевірку практичних умінь у галузі ІКТ, які проводяться в Харківській академії неперервної освіти для всіх слухачів курсів підвищення кваліфікації. Висвітлено методики, за допомогою яких відслідковувалася динаміка розвитку операційно-діяльнісного компоненту ІК-компетентності за допомогою інформаційно-змістових елементів тексту контрольної роботи з ІКТ та методи математичної статистики для аналізу вірогідності результатів (критерій погодження Пірсона χ2, середній коефіцієнт рівня технологічної грамотності вчителів kсер. та його приріст Δkсер., метод порівняння приросту середнього коефіцієнту вищезазначених параметрів вимірювання). Підтверджено позитивну динаміку розвитку операційно-діяльнісного компонента ІК-компетентності вчителів філологічних дисциплін.
Ключові слова: ІК-компетентність, операційно-діяльнісний компонент, технологічна грамотність, динаміка, методи математичної статистики.
Attention is concentrated on the necessity of diagnosis of the level of operationally-activity component of the IC competence of linguistic disciplines teachers after raising their qualifications in this course period. The requirements to the technological literacy of pedagogical workers, which corresponds to the operationally-activity component of this competence. Characterized the diagnostic control tests, aimed at testing practical skills in ICT, held at the Kharkiv Academy of Post-Diploma Education for all listeners of advanced training courses. Methods were lit, with which traced the dynamics of the development of operationally-activity component IC competencies through information and semantic elements of the text control work with ICT and the methods of mathematical statistics for analyzing the reliability of the results. (the criterion of approval the Pearson χ2, the average ratio of the level of technological literacy of teachers kсер. and increase Δkсер., the method of comparison of the increase in the average ratio of the above-mentioned measurement parameters). Confirmed by positive dynamics of development of operationally-activity component of the IC competence of teachers of linguistic disciplines.
Key words: IC competence, operational-activity component, technological literacy, dynamics, methods of mathematical statistics.
Повний текст:
PDFПосилання
Беспалько В. П. Опыт разработки критериев качества усвоения знаний учащимися / В. П. Беспалько // Методы у критерии оценки знаний, умений и навыков учащихся при программированном обучении. Симпозиум – 1969. – № 7.– С. 16–28.
Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы / М. И. Грабарь, К. А. Краснянская. – М. : Педагогика, 1977. – 136 с.
Лист МОНмолодьспорту «Щодо організації навчання вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій» від 24.06.2011 р. № 1/9-493 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://vnz.org.ua/dokumenty/2011?start=3
Морзе Н. Международные стандарты в области IT [Електронний ресурс] / Н. Морзе. – Режим доступу: http://www.slideshare.net/kyara/it-presentation-828914 5. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : метод. рекомендації / [В. Ю. Биков, О. В. Білоус, Ю. М. Богачков та ін.]; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук. – К. : Атіка, 2010. – 88 с.
Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО [Електронний ресурс]. – UNESCO, 2011. – Редакция 2.0. / Режим доступу : http://ru.iite.unesco.orgpublicationsthemespolicy_briefs
Чучуков В.Ф. Система дифференцированных заданий как средство управления процессом обучения : автореф. … канд. пед. наук (13.00.01) / НИИ педагогики УССР. – Киев, 1975. – 29 с.
REFERENCES
Bespal'ko V. P. Opyt razrabotki kriteriev kachestva usvoenija znanij uchashhimisja [Experience in developing criteria for the quality assimilation of knowledge by students] / V. P. Bespal'ko // Metody u kriterii ocenki znanij, umenij i navykov uchashhihsja pri programmirovannom obuchenii. Simpozium – 1969. – № 7.– S. 16–28.
Grabar' M. I. Primenenie matematicheskoj statistiki v pedagogicheskih issledovanijah. Neparametricheskie metody [The application of mathematical statistics in pedagogical research. Nonparametric methods] / M. I. Grabar', K. A. Krasnjanskaja. – M. : Pedagogika, 1977. – 136 s.
Lyst MONmolod'sportu «Shchodo orhanizatsiyi navchannya vchyteliv z vykorystannya informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy» vid 24.06.2011 r. # 1/9-493 [Letter of the Ministry of Education and Science of the Young Ad “About the organization of training teachers on the use of information and communication technologiesˮ dated June 24, 2011, No. 1/9-493] [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu : http://vnz.org.ua/dokumenty/2011?start=3
Morze N. Mezhdunarodnye standarty v oblasti IT [International standards in the field of IT] [Elektronnij resurs] / N. Morze. – Rezhim dostupu: http://www.slideshare.net/kyara/it-presentation-828914
Osnovy standartyzatsiyi informatsiyno-komunikatsiynykh kompetentnostey v systemi osvity Ukrayiny [Fundamentals of standardization of information and communication competences in the education system of Ukraine] : metod. rekomendatsiyi / [V. Yu. Bykov, O. V. Bilous, Yu. M. Bohachkov ta in.]; za zah. red. V. Yu. Bykova, O. M. Spirina, O. V. Ovcharuk. – K. : Atika, 2010. – 88 s.
Struktura IKT-kompetentnosti uchitelej. Rekomendacii JuNESKO [Structure of ICT competence of teachers. UNESCO Recommendations] [Elektronnij resurs]. – UNESCO, 2011. – Redakcija 2.0. / Rezhim dostupu : http://ru.iite.unesco.orgpublicationsthemespolicy_briefs
Chuchukov V. F. Sistema differencirovannyh zadanij kak sredstvo upravlenija processom obuchenija [The system of differentiated tasks as a means of managing the learning process] : avtoref. … kand. ped. nauk (13.00.01) / NII pedagogiki USSR. – Kiev, 1975. – 29 s.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.821278
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.