ДО ПИТАННЯ ДІАГНОСТУВАННЯ РІВНЯ ОПЕРАЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНОГО КОМПОНЕНТА ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Г. А. Дегтярьова

Анотація


Акцентовано  увагу  на  необхідності  діагностування  рівня  операційно-діяльнісного компонента  ІК-компетентності  вчителів  філологічних  дисциплін  після  підвищення  ними кваліфікації  в  курсовий  період.  Подано  вимоги  до  технологічної  грамотності  педагогічних працівників,  що  відповідає  рівню  операційно-діяльнісного  компонента  цієї  компетентності. Схарактеризовано діагностичні контрольні роботи, спрямовані на перевірку практичних умінь у галузі ІКТ, які проводяться в Харківській академії неперервної освіти для всіх слухачів  курсів  підвищення  кваліфікації.  Висвітлено  методики,  за  допомогою  яких відслідковувалася  динаміка  розвитку  операційно-діяльнісного  компоненту  ІК-компетентності  за  допомогою  інформаційно-змістових  елементів  тексту  контрольної роботи  з  ІКТ  та  методи  математичної  статистики  для  аналізу  вірогідності  результатів (критерій погодження Пірсона χ2, середній коефіцієнт рівня технологічної грамотності вчителів kсер. та його приріст Δkсер., метод порівняння приросту середнього коефіцієнту вищезазначених параметрів вимірювання). Підтверджено позитивну динаміку розвитку операційно-діяльнісного  компонента  ІК-компетентності  вчителів  філологічних дисциплін.

Ключові  слова:  ІК-компетентність,  операційно-діяльнісний  компонент, технологічна грамотність, динаміка, методи математичної статистики.

 

Attention is concentrated on the necessity of diagnosis of the level of operationally-activity component of the IC competence of linguistic disciplines teachers after raising their qualifications  in  this  course  period.  The  requirements  to  the  technological  literacy  of pedagogical  workers,  which  corresponds  to  the  operationally-activity  component  of  this competence.  Characterized  the  diagnostic  control  tests,  aimed  at  testing  practical  skills  in ICT, held at the Kharkiv Academy of Post-Diploma Education for all listeners of advanced training  courses.  Methods  were  lit,  with  which  traced  the  dynamics  of  the  development  of operationally-activity  component  IC  competencies  through  information  and  semantic elements  of  the  text  control  work  with  ICT  and  the  methods  of  mathematical  statistics  for analyzing the reliability of the results. (the criterion of approval the Pearson χ2, the average ratio of the level of technological literacy of teachers kсер. and increase Δkсер., the method of comparison  of  the  increase  in  the  average  ratio  of  the  above-mentioned  measurement parameters).  Confirmed  by  positive  dynamics  of  development  of  operationally-activity component of the IC competence of teachers of linguistic disciplines.

Key  words:  IC  competence,  operational-activity  component,  technological  literacy, dynamics, methods of mathematical statistics.


Повний текст:

PDF

Посилання


Беспалько В. П. Опыт разработки критериев качества усвоения знаний учащимися / В. П. Беспалько // Методы у критерии оценки знаний, умений и навыков учащихся при программированном обучении. Симпозиум – 1969. – № 7.– С. 16–28.

Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы / М. И. Грабарь, К. А. Краснянская. – М. : Педагогика, 1977. – 136 с.

Лист МОНмолодьспорту «Щодо організації навчання вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій» від 24.06.2011 р. № 1/9-493 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://vnz.org.ua/dokumenty/2011?start=3

Морзе Н. Международные стандарты в области IT [Електронний ресурс] / Н. Морзе. – Режим доступу: http://www.slideshare.net/kyara/it-presentation-828914 5. Основи стандартизації інформаційно-комунікаційних компетентностей в системі освіти України : метод. рекомендації / [В. Ю. Биков, О. В. Білоус, Ю. М. Богачков та ін.]; за заг. ред. В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, О. В. Овчарук. – К. : Атіка, 2010. – 88 с.

Структура ИКТ-компетентности учителей. Рекомендации ЮНЕСКО [Електронний ресурс]. – UNESCO, 2011. – Редакция 2.0. / Режим доступу : http://ru.iite.unesco.orgpublicationsthemespolicy_briefs

Чучуков В.Ф. Система дифференцированных заданий как средство управления процессом обучения : автореф. … канд. пед. наук (13.00.01) / НИИ педагогики УССР. – Киев, 1975. – 29 с.

REFERENCES

Bespal'ko V. P. Opyt razrabotki kriteriev kachestva usvoenija znanij uchashhimisja [Experience in developing criteria for the quality assimilation of knowledge by students] / V. P. Bespal'ko // Metody u kriterii ocenki znanij, umenij i navykov uchashhihsja pri programmirovannom obuchenii. Simpozium – 1969. – № 7.– S. 16–28.

Grabar' M. I. Primenenie matematicheskoj statistiki v pedagogicheskih issledovanijah. Neparametricheskie metody [The application of mathematical statistics in pedagogical research. Nonparametric methods] / M. I. Grabar', K. A. Krasnjanskaja. – M. : Pedagogika, 1977. – 136 s.

Lyst MONmolod'sportu «Shchodo orhanizatsiyi navchannya vchyteliv z vykorystannya informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy» vid 24.06.2011 r. # 1/9-493 [Letter of the Ministry of Education and Science of the Young Ad “About the organization of training teachers on the use of information and communication technologiesˮ dated June 24, 2011, No. 1/9-493] [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu : http://vnz.org.ua/dokumenty/2011?start=3

Morze N. Mezhdunarodnye standarty v oblasti IT [International standards in the field of IT] [Elektronnij resurs] / N. Morze. – Rezhim dostupu: http://www.slideshare.net/kyara/it-presentation-828914

Osnovy standartyzatsiyi informatsiyno-komunikatsiynykh kompetentnostey v systemi osvity Ukrayiny [Fundamentals of standardization of information and communication competences in the education system of Ukraine] : metod. rekomendatsiyi / [V. Yu. Bykov, O. V. Bilous, Yu. M. Bohachkov ta in.]; za zah. red. V. Yu. Bykova, O. M. Spirina, O. V. Ovcharuk. – K. : Atika, 2010. – 88 s.

Struktura IKT-kompetentnosti uchitelej. Rekomendacii JuNESKO [Structure of ICT competence of teachers. UNESCO Recommendations] [Elektronnij resurs]. – UNESCO, 2011. – Redakcija 2.0. / Rezhim dostupu : http://ru.iite.unesco.orgpublicationsthemespolicy_briefs

Chuchukov V. F. Sistema differencirovannyh zadanij kak sredstvo upravlenija processom obuchenija [The system of differentiated tasks as a means of managing the learning process] : avtoref. … kand. ped. nauk (13.00.01) / NII pedagogiki USSR. – Kiev, 1975. – 29 s.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.821278

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.