ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ КИТАЙСЬКИХ УЧИТЕЛІВ В УМОВАХ НЕПЕРЕРВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Чжан Лун

Анотація


Розкрито  тенденції  розвитку  системи  неперервного  особистісно-професійного вдосконалення китайських учителів. Доведено, що системі педагогічної освіти України буде  корисний  досвід  Китаю  щодо:  розробки  концепції  та  реалізації  дієвих  заходів підвищення соціального престижу вчительської професії; конструювання та реалізації морально-етичної  складової  змісту  особистісно-професійного  розвитку  вчителів  у системі  неперервної  педагогічної  освіти;  розширення  арсеналу  форм  педагогічної практики  студентів-майбутніх  учителів  її  факультативними  видами;  запровадження різноманітних  форм  підвищення  кваліфікації  учителів  на  базі  шкіл;  дотримання балансу  між  уніфікувальними  тенденціями,  що  властиві  цивілізаційній  глобалізації,  і збереженням  національно-культурної  специфіки  системи  неперервної  педагогічної освіти.

Ключові  слова:  особистісно-професійний  розвиток,  неперервна  педагогічна освіта, вчитель, КНР, система, тенденції.

 

 

The tendencies of the development of the continuous personal and professional system of Chinese teachers’ improvement have been revealed. There has been proven that the systems of pedagogical education of Ukraine will receive fruitful experience of China as for: concept development  and  realization  of  arrangements  of  the  increase  of  the  social  prestige  of  the teacher’s profession; constructing and realization of moral-ethical component of the contents of  the  personal  and  professional    development  of  teachers  in  the  system  of  continuous pedagogical  education;  widening  of  the  store  of  forms  of  pedagogical  practice  of  students-future  teachers  by  its  elective  types;  introduction  of  different  forms  of  qualification improvement  of  teachers  on  the  grounds  of  schools;  keeping  balance  between  unified tendencies,  which  are  characteristic  of  the  civilizational  globalization,  and  preserving national-cultural specificity of the system of continuous pedagogical education.

Key words: personal and professional development, continuous pedagogical education, teacher, the PRC, system, tendency.


Повний текст:

PDF

Посилання


Галузевий стандарт вищої освіти. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра за спеціальністю 6.010100 «Початкове навчання» напряму підготовки 0101 «Педагогічна освіта». Кваліфікація 3310 Вчитель початкової школи / Бондар В. І., Шапошникова І. М., Каніщенко А. П. та ін. ; заг. ред. академіка АПН України Бондаря В. І. – К. : Міністерство освіти і науки України, 2006. – 57 с.

Ли Яньхуэй. Новая динамика высшего образования в Китае / Ли Яньхуэй // Вестник НГПУ. – 2015. – №6(28). – С. 151–158.

Лу Шаньшань. Подготовка учителей начальной школы в Китайской Народной Республике : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 Теория и методика профессионального образования / Лу Шаньшань. – Харьков, 2011. – 315 с.

Чжан Лун. Этико-философские истоки традиционных воззрений китайцев на личностно-профессиональные качества учителя / Чжан Лун // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія : зб. статей / ред. кол.: О. В. Глузман, М. Я. Ігнатенко, В. С. Заслуженюк та інші. – Ялта : РВНЗ КГУ, 2013. – Вип. 41. – Ч.3. – С. 213–218.

俞亚芬 教师如何做好小学生心理健康教育 / 俞亚芬 ; 武汉省重兴小学 // 第一文库 Юй Яфен. Виховання вчителем психологічного здоров’я учнів початкової школи [Електронний ресурс] / Юй Яфен ; Провінція Ухань, Початкова школа Чунцин ; (китайською мовою) // Перша мережева Бібліотека. – Режим доступу : http://www.wenku1.com/view/9F6721CBBA88C37A.html

在邓小平教育理论指引下,把建设有中国特色的是否教育事业全面推向二十一世纪 Розбудова педагогічної освіти з китайською специфікою, спрямованої у ХХІ століття (теорія Ден Сяопіна) [Електронний ресурс] / (китайською мовою). – Режим доступу : http://www.cbe21.com/law/jichulei/005011.htm

张文 如何做一名让学生喜欢的老师 // 第一文库 Чжан Вень. Як стати улюбленим учителем в учнів [Електронний ресурс] / Чжан Вень ; (китайською мовою) // Перша мережева бібліотека. – Режим доступу : http://www.wenku1.com/view/BC1732CBCEC2AA8D.html

张杰 中国高等师范院校师范生培养状况调查与政策分析报告 // 上海教育 Чжан Цзе. Дослідження й аналіз політики підготовки студентів вищих педагогічних колежів Китаю : Звіт [Електронний ресурс] / Чжан Цзе ; (китайською мовою) // Освіта в Шанхаї. – Режим доступу : http://www.nies.net.cn/jyyj/jyyj_tbtj/201412/t20141211_317512.html

李虎 如何成为一名优秀的幼儿教师 // 第一文库 Лі Ху. Як стати хорошим вихователем дитячого садка [Електронний ресурс] / Лі Ху ; (китайською мовою) // Перша мережева Бібліотека. – Режим доступу : http://www.wenku1.com/view/7043FF6367DBC91F.html&referrer=

王凯. 教师应具备什么素质 // 第一文库. – 2015-05-04. Ван Кай. Якості, якими має володіти вчитель [Електронний ресурс] / (китайською мовою) // Перша мережева бібліотека. – 2015. – 4 травня. – Режим доступу : http://www.wenku1.com/view/E2C50A299A88C618.html

王文生 教师如何爱学生 / 王文生 // 山东教育 Ван Веньшен. Любов учителя до дітей [Електронний ресурс] / Ван Веньшен ; (китайською мовою) // Шандуньська освіта. – Режим доступу : http://www.wenku1.com/view/29918432954599EA.html 12. 王芳 国家主席习近平呼吁通过 IT 促进教育改革和创新 // 新闻教育. – 2014 年

月 20 号 Ван Фан. Президент Сі Цзіньпін закликав до просування реформи освіти та інновацій за допомогою ІТ [Електронний ресурс] / Ван Фан ; (китайською мовою) // Новини ОСВІТА. – 20 серпня 2014. – Режим доступу : http://learning.sohu.com/20140820/n403600470.shtml

王芳 如何成为一名优秀的中学教师 // 第一文库 Ван Фан. Як стати хорошим учителем середньої школи [Електронний ресурс] / Ван Фан ; (китайською мовою) // Перша мережева бібліотека. – Режим доступу : http://www.wenku1.com/view/374CE8F6395D632E.html

苏智欣.美国师范教育改革中反复争议的问题[J].外国教育动态. – 1987. – № 1. Су Чжи-сінь. Спірні питання реформ педагогічної освіти у США, що виникають неодноразово / Су Чжи-сінь ; (китайською мовою) // Динаміка зарубіжної освіти. – 1987. – № 1.

REFERENCES

Haluzevyy standart vyshchoyi osvity. Osvitn'o-kvalifikatsiyna kharakterystyka bakalavra za spetsial'nistyu 6.010100 «Pochatkove navchannya» napryamu pidhotovky 0101 «Pedahohichna osvita». Kvalifikatsiya 3310 Vchytel' pochatkovoyi shkoly [Sectoral standard of higher education. Educational and qualification characteristic of bachelor in specialty 6.010100 “primary education“ in the direction of preparation 0101 “Pedagogical education“ . Qualification 3310 primary school teachers] / Bondar V. I., Shaposhnykova I. M., Kanishchenko A. P. ta in. ; zah. red. akademika APN Ukrayiny Bondarya V. I. – K. : Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny, 2006. – 57 s.

Li Jan'hujej. Novaja dinamika vysshego obrazovanija v Kitae [New Dynamics of Higher Education in China] / Li Jan'hujej // Vestnik NGPU. – 2015. – №6(28). – S. 151–158.

Lu Shan'shan'. Podgotovka uchitelej nachal'noj shkoly v Kitajskoj Narodnoj Respublike [Training of Primary School Teachers in the People's Republic of China] : dis. … kand. ped. nauk : spec. 13.00.04 Teorija i metodika professional'nogo obrazovanija / Lu Shan'shan'. – Har'kov, 2011. – 315 s.

Zhang Long. Etiko-filosofskie istoki tradicionnyh vozzrenij kitajcev na lichnostno-professional'nye kachestva uchitelja [Ethic-philosophical origins of the traditional views of the Chinese on the personal and professional qualities of the teacher] / Zhang Long // Problemy suchasnoyi pedahohichnoyi osvity. Ser.: Pedahohika i psykholohiya : zb. statey / red. kol.: O. V. Hluzman, M. Ya. Ihnatenko, V. S. Zasluzhenyuk ta inshi. – Yalta : RVNZ K•HU, 2013. – Vyp. 41. – Ch.3. – S. 213–218.

俞亚芬 教师如何做好小学生心理健康教育 / 俞亚芬 ; 武汉省重兴小学 // 第一文库 [Teachings of psychological health of elementary school students] Access mode : http://www.wenku1.com/view/9F6721CBBA88C37A.html

在邓小平教育理论指引下,把建设有中国特色的是否教育事业全面推向二十一世纪 [The development of pedagogical education with Chinese specificity, aimed at the 21st century (Den Xiaoping's theory)]. – Access mode : http://www.cbe21.com/law/jichulei/005011.htm

张文 如何做一名让学生喜欢的老师 // 第一文库 [How to become a favorite teacher in the students – Access mode : http://www.wenku1.com/view/BC1732CBCEC2AA8D.html

张杰 中国高等师范院校师范生培养状况调查与政策分析报告 // 上海教育 [Research and analysis of the policy of China’s higher pedagogical colleges students preparation : Report] – Access mode : http://www.nies.net.cn/jyyj/jyyj_tbtj/201412/t20141211_317512.html

李虎 如何成为一名优秀的幼儿教师 // 第一文库 [How to become a good kindergarten educator] – Access mode : http://www.wenku1.com/view/7043FF6367DBC91F.html&referrer=

王凯. 教师应具备什么素质 // 第一文库. – 2015-05-04. [The qualities that a teacher must have] – Access mode : http://www.wenku1.com/view/E2C50A299A88C618.html

王文生 教师如何爱学生 / 王文生 // 山东教育 [Teacher's love for children] – Access mode : http://www.wenku1.com/view/29918432954599EA.html

王芳 国家主席习近平呼吁通过 IT 促进教育改革和创新 // 新闻教育. – 2014 年8 月 20 号 [Chinese President Xi Jinping called for the reform of education and innovation through IT] – Access mode : http://learning.sohu.com/20140820/n403600470.shtml

王芳 如何成为一名优秀的中学教师 // 第一文库 [How to become a good middle school teacher] – Access mode : http://www.wenku1.com/view/374CE8F6395D632E.html

苏智欣.美国师范教育改革中反复争议的问题[J].外国教育动态. – 1987. – № 1. [The Problem of Repeated Disputes in the Reform of Teacher Education in the United States]




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.821346

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.