ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ АПРОБАЦІЇ ТЕОРЕТИЧНИХ І МЕТОДИЧНИХ ОСНОВ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
Анотація
Розглянуто перебіг експериментальної апробації теоретичних і методичних основ розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів філологічних дисциплін у системі післядипломної освіти, яка полягала в послідовному проходженні пілотного дослідження, констатувального, формувального та завершального етапів дослідження, шляхом апробації концептуальної моделі розвитку цієї компетентності. Визначено завдання кожного етапу. Обґрунтовано необхідність підвищення компетентності в галузі ІКТ саме вчителів філологів. Пояснено вибір методів математичної статистики для з’ясування правильності визначення експериментальної та контрольної груп, достовірності даних діагностичних контрольних робіт, спрямованих на визначення рівня технологічної грамотності вчителів філологічних дисциплін. Наведено результати самооцінювання вчителів за допомогою факторно-критеріальних моделей для кожного рівня ІК-компетентності, які доводять, що учасники експериментальної та контрольної груп мають приблизно однаковий рівень цієї компетентності.
Ключові слова: інформаційно-комунікаційна компетентність, концептуальна модель, пілотне дослідження, етапи експерименту, генеральна сукупність, вірогідність.
Considered the course of experimental testing of the theoretical and methodological foundations for the development of information and communication competence of the philological disciplines teachers in the system of postgraduate education, which was consistent passage of the pilot study, summative, formative and final stages of the study, the way of testing the conceptual model of the development of this competence. Defined the tasks of each stage. Was increased the necessity of the competence in ICT of teachers’ philologists. Explained the choice of methods of mathematical statistics to determine the correctness of the experimental and control groups, reliability data, diagnostic tests, aimed at defining the level of technological literacy of teachers of philological disciplines. Given the results of self-assessment of teachers using the factor and criterion models for each level of the IR competence, which prove that the participants in the experimental and control groups have approximately the same level of this competence.
Key words: information and communication competence, conceptual model, and pilot study the stages of the experiment, general population, a probability.
Повний текст:
PDFПосилання
Бабанский Ю. К. Педагогический эксперимент / Ю. К. Бабанский // Введение в научное исследование по педагогике. – М. : Просвещение, 1988. – С. 91–106.
Беспалько В. П. Опыт разработки критериев качества усвоения знаний учащимися / В. П. Беспалько // Методы у критерии оценки знаний, умений и навыков учащихся при программированном обучении. Симпозиум – 1969. – № 7.– С. 16–28.
Гончаренко С. Педагогічні дослідження / С. У. Гончаренко. – К. : Ред.-вид. відділ АПНУ, 1995. – 42 с.
Грабарь М. И. Применение математической статистики в педагогических исследованиях. Непараметрические методы / М. И. Грабарь, К. А. Краснянская. – М. : Педагогика, 1977. – 136 с.
Кыверялг А. А. Вопросы методики педагогических исследований. Ч. 1. / А. А. Кыверялг. – Таллин : Валгус, 1971. – 134 с.
Кыверялг А. А. Вопросы методики педагогических исследований. Ч. 2. / А. А. Кыверялг. – Таллин : Валгус, 1971. – 228 с.
Кыверялг А. А. Методы исследований в профессиональной педагогике. / А. А. Кыверялг. – Таллин : Валгус, 1980. – 334 с.
Педагогічний експеримент : навч. посіб. для студентів педагогічних вузів / Євдокімов В. І., Агапова Т. П., Гавриш І. В., Олійник Т. О. / Харк. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків : «ОВС», 2001. – 148 с.
Подласый И. П. Вероятностные закономерности в усвоении учебной информации / И. П. Подласый // Рад. школа. – 1971. – № 12. – С. 17–23.
Сластенин В. А. Педагогика : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Академия, 2002. – 576 с.
REFERENCES
Babanskij Ju. K. Pedagogicheskij jeksperiment [Pedagogical experiment] / Ju. K. Babanskij // Vvedenie v nauchnoe issledovanie po pedagogike. – M. : Prosveshhenie, 1988. – S. 91–106.
Bespal'ko V. P. Opyt razrabotki kriteriev kachestva usvoenija znanij uchashhimisja [Experience in developing criteria for the quality assimilation of knowledge by students] / V. P. Bespal'ko // Metody u kriterii ocenki znanij, umenij i navykov uchashhihsja pri programmirovannom obuchenii. Simpozium – 1969. – № 7.– S. 16–28.
Honcharenko S. Pedahohichni doslidzhennya [Pedagogical research] / S. U. Honcharenko. – K. : Red.-vyd. viddil APNU, 1995. – 42 s.
Grabar' M. I. Primenenie matematicheskoj statistiki v pedagogicheskih issledovanijah. Neparametricheskie metody [The application of mathematical statistics in pedagogical research. Nonparametric methods] / M. I. Grabar', K. A. Krasnjanskaja. – M. : Pedagogika, 1977. – 136 s.
Kyverjalg A. A. Voprosy metodiki pedagogicheskih issledovanij [Questions of methodology of pedagogical research]. Ch. 1. / A. A. Kyverjalg. – Tallin : Valgus, 1971. – 134 s.
Kyverjalg A. A. Voprosy metodiki pedagogicheskih issledovanij [Questions of methodology of pedagogical research]. Ch. 2. / A. A. Kyverjalg. – Tallin : Valgus, 1971. – 228 s.
Kyverjalg A. A. Metody issledovanij v professional'noj pedagogike [Methods of research in professional pedagogy]. / A. A. Kyverjalg. – Tallin : Valgus, 1980. – 334 s.
Pedahohichnyy eksperyment [Pedagogical experiment] : navch. posib. dlya studentiv pedahohichnykh vuziv / Yevdokimov V. I., Ahapova T. P., Havrysh I. V., Oliynyk T. O. ; Khark. derzh. ped. un-t im. H. S. Skovorody. – Kharkiv : «OVS», 2001. – 148 s.
Podlasyj I. P. Verojatnostnye zakonomernosti v usvoenii uchebnoj informacii [Probabilistic patterns in the assimilation of educational information] / I. P. Podlasyj // Rad. shkola. – 1971. – № 12. – S. 17–23.
Slastenin V. A. Pedagogika [Pedagogy] : ucheb. posobie dlja stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij / V. A. Slastenin, I. F. Isaev, E. N. Shijanov; pod red. V. A. Slastenina. – M. : Akademija, 2002. – 576 s.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.820789
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.