ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ АГРАРІЇВ У ВИЩІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ НА ОСНОВІ ДОСВІДУ ВЕЛИКОБРИТАНІЇ

Yuliia Lushchyk

Анотація


У статті розглянуто напрями оптимізації професійної підготовки майбутніх аграріїв в Україні на основі британського досвіду. Метою цієї статті є аналіз основних контекстів удосконалення професійної підготовки майбутніх аграріїв у вищих навчальних закладах України на основі досвіду Великої Британії. У результаті дослідження в роботі згідно з поставленими завданнями проведено порівняльний аналіз сучасного забезпечення професійної підготовки майбутніх аграріїв закладами вищої освіти Великої Британії й України; розглянуто основні вимоги до професійної підготовки майбутніх аграріїв у вищих навчальних закладах України; висвітлено основні контексти (державний, регіональний, університетський) оптимізації підготовки майбутніх аграріїв в Україні на прикладі досвіду Великої Британії. У межах державного контексту необхідно створювати позитивний імідж сільського господарства й аграрної освіти; розробити й увести освітньокваліфікаційний рівень «Бакалавр з відзнакою» з додатковим роком стажування на виробництві. Діяльність у регіональному контексті має сприяти співпраці закладів вищої аграрної освіти з представниками фермерства, агробізнесу, суміжних галузей з надання консультаційних послуг, вирішенню питань місцевих територій і населення, харчової безпеки, екології, земле- й природокористування. В університетському контексті доцільно розробити «Вихідні положення академічних стандартів для аграрних наук і наук про продовольство» для чіткого й сучасного обґрунтування змісту, завдань, очікуваних результатів, відповідних навчальних програм і профілі «Придатності до працевлаштування у сільському господарстві й суміжних галузях» для висвітлення особливостей роботи в агропродовольчому секторі, освітніх і кар’єрних орієнтирів. Пропонуємо оптимізувати навчально-методичний інструментарій підготовки майбутніх аграріїв на основі варіативності форм, методів, засобів і прийомів навчання, творчого й обґрунтованого поєднання традиційних та інноваційних аспектів навчання та викладання, збільшити сферу використання інформаційно-комунікаційних засобів. У результаті проведеного дослідження ми дійшли висновку, що напрацювання британських педагогів є корисними для впровадження у вітчизняну теорію й практику професійної підготовки якісних кадрів для вітчизняного агропродовольчого сектору.

Ключові слова


Аграрна освіта; Велика Британія; заклади вищої освіти; майбутні аграрії; навчально-методичний інструментарій; професійна підготовка; Україна; університет

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Cook, J. (1998). Distance Education for Agriculture and Rural Development: The Third Wave. Retrieved from http://www.reading.ac.uk/AcaDepts/ea/distance/third.pdf

Duchy Home Farm. (2019). Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Duchy_Home_Farm#cite_note-NG_05-06-2

Employability profile: Agriculture, Forestry, Agricultural Sciences, Food Sciences and Consumer Sciences. (2007). Retrieved from https://www.heacademy.ac.uk/system/files/employability-agric.pdf

Gibbon, D., Darnhoffer, I., & Dedieu, B. (Eds). (2012). Methodological themes in farming systems research and implications for learning in higher education. Farming Systems Research into the 21st century: the new dynamic. Dordrecht: Springer.

Heanue, K., O’Donoghue, C. (2014). The Economic Returns to Formal Agricultural Education. Teagasc Rural Economy and Development Programme. Retrieved from https://www.teagasc.ie/media/website/publications/2014/Teagasc_Impact_of_Education_Report.pdf

Higher Education Student Statistics: UK, 2017/18. (2018). Retrieved from https://www.hesa.ac.uk/news/17-01-2019/sb252-higher-education-student-statistics/subjects

Ison, R. (1990). Teaching threatens sustainable agriculture. Gatekeepers Series, 21, 20.

Kostrytsia, N. (2009). Humanitaryzatsiia ahrarnoi osvity v konteksti osvitnikh zmin [Humanitarianization of Agrarian Education in the Context of Educational Changes]. Visnyk Lvivskoho universytetu, Seriia Pedahohika, 25 (1), 256–262. (in Ukrainian)

Kovalova, O. (2019). Silske hospodarstvo zalyshaietsia odnym iz kliuchovykh rushiiv ukrainskoi ekonomiky [Agriculture Remains One of the Key Elements of the Ukrainian Economy]. Informatsiino-analitychnyi portal APK Ukrainy. Retrieved from https://minagro.gov.ua/ua/news/silske-gospodarstvo-zalishayetsya-odnim-iz-klyuchovih-rushiyiv-ukrayinskoyi-ekonomiki-kovalova. (in Ukrainian)

Lesyk, H. (2014). Tendentsii sotsialno-humanitarnoi pidhotovky v universytetskii osviti Ukrainy kintsia XX–pochatku XXI st. [Trends of Social and Humanitarian Training of University Education in Ukraine at the end of XX and at the Beginning of XXI Century]. Bioresursy i pryrodokorystuvannia, 6 (1–2), 171–176. (in Ukrainian)

Lushchyk, Yu. M. (2017). Providni komponenty profesiinoi pidhotovky maibutnikh ahrariiv u VNZ Velykoi Brytanii [Principal Components of Professional Training of the Future Agrarians in Higher Education Institutions of Great Britain]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 3 (67), 274–284. (in Ukrainian) ms_scar_akis_06102017.pdf

Naidonova, A. (2015). Profesiina pidhotovka ekonomistiv ahrarnoho profiliu v universytetakh Velykoi Brytanii [Professional Training of Economists of Agricultural Profile in UK Universities]. (Abstract of the Thesis for the Degree of Candidate of Pedagogical Sciences). National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Kyiv. (in Ukrainian)

Oleksenko, V. (2011). Kontseptualna skhema pidhotovky maibutnikh ahrariiv [Conceptual Scheme of Future Farmers’ Training]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P. Drahomanova, Pedahohichni nauky: realii ta perspektyvy, 26 (5), 114–118. (in Ukrainian)

Pro vyshchu osvitu [About Higher Education]. (2014). (in Ukrainian)

Pro zatverdzhennia pereliku haluzei znan i spetsialnostei, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi osvity, 266 (iz zminamy, vnesenymy zghidno z Postanovamy KM # 674 vid 27.09.2016, # 53 vid 01.02.2017) [On Approval of the List of Branches of Knowledge and Specialties for which Higher Education Applicants Train, 266 (with changes made in accordance with the CM Decree No. 674 of 27.09.2016, No. 53 of 01.02.2017)]. (2015). (in Ukrainian)

Review of provision for land-based studies. Final report to HEFCE by JM Consulting and SQW Ltd. (2007). Retrieved from http://www.sqw.co.uk/files/6713/8712/1320/111.pdf

Royal Agricultural University. (2017). Retrieved from https://www.rau.ac.uk/

Skydan, O., Samoilenko, K. (2016). Vyshcha ahrarna osvita v strukturi intelektualnoho potentsialu Ukrainy [Higher agricultural education in the structure of intellectual potential of Ukraine]. Intelektualna ekonomika: hlobalni tendentsii ta natsionalni perspektyvy. Materialy II mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., 26 travnia 2016 r. Zhytomyr: ZhNAEU. (in Ukrainian)

Sporysh, O. (2015). Reiting VUZov-2015 [University Ranking 2015]. Dengi, 5 (295), 16–22. (in Russian)

Statystychno-analitychni doslidzhennia diialnosti ahrarnykh zakladiv osvity za 2018 rik (u tablytsiakh, hrafikakh, diahramakh) [Statistical and Analytical Studies of the Activities of Agricultural Educational Institutions for 2018 (in Tables, Graphs, Charts)]. (2019). Kyiv: Ahroosvita. (in Ukrainian)

Subject Benchmark Statement: Agriculture, Horticulture, Forestry, Food, Nutrition, and Consumer Sciences. (2016). Gloucester: The Quality Assurance Agency for Higher Education.

SWG SCAR-AKIS: Policy Brief on New approaches on Agricultural Education Systems. (2017). Retrieved from http://www.eufras.eu/images/Community/policy_brief_on_education_syste

Truss, E. (2016). Environment Minister addresses the National Farmers’ Union Conference. Retrieved from https://www.gov.uk/government/speeches/environment-minister-addresses-the-national-farmers-union-conference

UCAS: Agriculture. Viewing Providers. (2018). Retrieved from http://search.ucas.com/search/providers

Yedyna kompleksna stratehiia ta plan dii rozvytku silskoho hospodarstva ta silskykh terytorii v Ukraini na 2015–2020 roky [Unified Complex Strategy and Action Plan for the Development of Agriculture and Rural Areas in Ukraine for 2015–2020]. (2015). Retrieved from http://minagro.gov.ua/node/16025. (in Ukrainian)

Young Farmers Compilation (2016). Retrieved from https://www.bbc.co.uk/programmes/b074bs69

Zhuravskaia, N. (2009) Strukturnye parametry soderzhatelnykh blokov programm agrarnykh professionalno-orientirovannykh distciplin: evropeiskii standart [Structural Parameters of the Substantive Blocks of Programs of Agricultural Professionally-Oriented Disciplines: European Standard]. Psikhologiia i pedagogika: metodika i problemy. Teoriia i metodika obucheniia i vospitaniia, 6-2, 146 – 151. (in Russian)




DOI: https://doi.org/10.34142/astraea.2020.1.1.05

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.