МОНІТОРИНГ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ: МАРКЕРИ УСПІХУ

Н. Борисенко

Анотація


Статтю присвячено проблемі моніторингу вихов-
ної діяльності закладу вищої освіти, що сприятиме
можливості відстежувати освітні й управлінські про-
цеси в динаміці та взаємозв’язку із суспільними, еко-
номічними, політичними і культурними процесами. У
цій науковій розвідці використано методи теоретичні
(аналіз, синтез, аналогія з індукцією, порівняння й
узагальнення наукових джерел) — для визначення
теоретичних засад моніторингу виховної діяльності;
емпіричні: вивчення й узагальнення досвіду роботи
Харківського національного педагогічного універси-
тету ім. Г.С. Сковороди для виокремлення критеріїв
і показників якості моніторингу виховної діяльності.
Проблему моніторингу виховної діяльності Харків-
ського національного педагогічного університету
ім. Г.С. Сковороди розкрито через феномен успіху.
Мета моніторингу виховної діяльності — вия-
вити потенційний ресурс виховання університету чи 

іншого закладу вищої освіти й розробити стратегію
його реалізації у контексті визначених місії, візії і
цільових орієнтирів освітніх програм. Моніторинг
виховної діяльності передбачає діагностування кіль-
кісних і якісних показників, що дають можливість
визначити стан і тенденції розвитку виховної сис-
теми закладу вищої освіти, конкретизувати стратегії
успіху в реаліях сьогодення. Системоутворюваль-
ною метою моніторингу якості виховної діяльності
закладу вищої освіти визначено прогнозування
подальшого розвитку виховної системи, освітнього
середовища, стратегій успіху в різних площинах:
якість освіти, партнерство із працедавцями, тво-
рення абітурієнтського середовища, навчального,
інформаційного, наукового і розвивального контенту
для втілення місії закладу вищої освіти як соці-
альної інституції. Висвітлено етапи моніторингу:
аналітико-прогностичний та організаційно-техно-
логічний. Зазначено про те, що мета моніторингу
полягає в розвитку всього, що дає оптимістичний
прогноз, припускає активне педагогічне втручання
у виховний процес, позитивні тенденції, які долають
виявлені недоліки.


Ключові слова


університет; моніторинг; якість освіти; партнерство; виховання; здобувач; учасник освітнього процесу.

Повний текст:

PDF

Посилання


Grygorash V., Grechanyk O. Forming acmeological competence of potential education managers // Theory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School: monograph / Edit. I. F. Prokopenko, I. M. Trubavina. Prague, 2020. P. 102–112.

Ворожбіт-Горбатюк В.В., Борисенко Н.О. Формування педагогічного оптимізму студентів ресурсами матеріалів творчої спадщини Григорія Сковороди // Новий Колегіум. 2019. № 4 (98). С. 39–43.

Ворожбіт-Горбатюк В.В. Забезпечення якості освіти: досвід Харківського національного педагогічного університету ім. Г.С. Cковороди // Педагогіка ХХІ століття: сучасний стан та тенденції розвитку : кол. моногр. : у 2 ч. Ч. 1. Львів ; Торунь : Ліга-Прес, 2021. С. 1–27. https://doi.org/10.36059/978-966-397-241-1-1

Дудка І. А. Патріотичне виховання студентської молоді як складова громадської діяльності вищого навчального закладу // Витоки педагогічної майстерності. Сер. : Пед. науки. 2015. № 16. С. 56–63.

Ішутіна О. Є. Проблема моніторингу якості вищої освіти в Україні // Science Review. 2018. № 5 (12). Vol. 1. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_sr/01062018/5624

Калошин В. Ф., Гоменюк Д. В. Як створити ситуацію успіху в навчанні. [Електронний ресурс]. URL: https://lib.iitta.gov.ua/3832/1/92.pdf (дата звернення: 12.01.2024).

Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України. URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2022/06/62a0421e24258666156501.pdf.

Мармаза О. І . Інноваційний менеджмент. Харків : ХНПУ, 2016. 197 с.

Мартинюк В. Модель формування національної ідентичності студентської молоді в закладах вищої педагогічної освіти у поза аудиторній роботі // Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 11 (17). С. 958–970. URL : http://perspectives.pp.ua/index.php/sn/article/view/7371/7413.

Попова О. В., Денисенко А. О., Васильєва С. О. Моніторинг якості освіти в сучасних ЗВО // Теорія та методика навчання та виховання. 2021. № 51. С. 133–145. DOI: 10.34142/23128046.2021.51.13

Рябова З. В. Кваліметричний підхід до оцінювання якості надання освітніх послуг // Адаптивне управління: теорія і практика. Сер. «Педагогіка». 2018. Вип. 5 (9). URL: https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/107/74

Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди. Офіційна сторінка. URL : https://hnpu.edu.ua/




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.29

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.