ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «МЕНЕДЖМЕНТ» У ВІТЧИЗНЯНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

І. Федотовa, О. Криворучко

Анотація


Проведене дослідження є актуальним в контек-
сті швидких змін в бізнесі та управлінні, де освіта
стає ключовим чинником успіху в кар'єрі, адже
вона висвітлює необхідність постійного оновлення
та вдосконалення освітніх програм для відповідності
вимогам сучасного ринку праці та потребам здобу-
вачів вищої освіти. Стаття присвячена системному
порівняльному аналізу освітніх програм «Менедж-
мент організацій і адміністрування», спрямованих
на підготовку магістрів зі спеціальності «Менедж-
мент», в українських вищих навчальних закладах.
Розглянуто освітні програми восьми українських
ЗВО з фокусом на транспортну та логістичну сфери.
В результаті аналізу виявлено різноманітні аспекти
у змісті освітніх програм, що дозволило оцінити
освітні компоненти, виявити переваги та недоліки
кожної програми. Найбільш значущими особливос-
тями виявилася різниця в спеціалізації на конкретні
напрямки та сфери управління, а також в обсягах
обов'язкових та вибіркових компонентів. Детально
проаналізовано різноманітність дисциплін, які вхо-
дять до складу кожної програми, визначено фун-
даментальні та унікальні компоненти кожної освіт-
ньо-професійної програми. Аналіз також дозволив
визначити ключові відмінності у виборі дисциплін,
що відображають потреби ринку праці та специфіку
кожного університету. Автори акцентують увагу
на тому, що різноманітність програм свідчить про
гнучкість та інноваційність підходів у підготовці
майбутніх менеджерів. Здійснений аналіз дозволяє
ідентифікувати потреби студентів та вимоги ринку
праці, роблячи акцент на подальшому вдосконаленні
освітніх програм. Ця стаття є важливою для адмі-
ністративного та науково-педагогічного персоналу
вищих навчальних закладів, сприяє формуванню та
адаптації програм до сучасних викликів управління
та бізнесу. Завдяки детальному порівняльному ана-
лізу стаття пропонує конструктивні рекомендації
для подальшого вдосконалення навчальних планів
і програм, сприяючи підготовці кваліфікованих
менеджерів, здатних ефективно відповідати вимогам
ринку праці.


Ключові слова


освітні програми; менеджмент; ступінь магістра; аналіз; заклад вищої освіти; освітні компоненти; транспортно-логістична сфера

Повний текст:

PDF

Посилання


Гавран В. Я., Гавран М. І. Особливості формування комунікативної компетентності магістрів менеджменту //Молодий вчений. 2017. Т. 2. С. 466.

Гладкова В.М. Професійна підготовка магістрів менеджменту до діяльності в екстремальних умовах // Освітологічний дискурс. 2022. Вип. 37, вип. 2. С.

–147.

Гладкова В.М. Професійне самовдосконалення менеджерів вищих навчальних закладів: акмеологічні основи. Київ : Освіта України, 2013.

Головко С.О. Сучасні тренди фахової підготовки майбутніх магістрів з менеджменту // Вісник Луган. нац. ун-ту імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2017. Т. 8 (2). С. 111–117.

Дмитренко Т.О. Особливості підготовки магістрів з менеджменту соціо-культурної діяльності: парадигмальний аналіз // Культура України. 2013. Т. 42 (1). С. 88–97.

Меркулова Н.В. Організаційно-педагогічні умови підготовки магістрів менеджменту освіти у вищих навчальних закладах // Наук. вісник Мелітопол. держ. пед. ун-ту. Сер.: Педагогіка. 2014. Т. 13. С. 175-181.

Меркулова Н.В. Формування професійної компетентності магістрів менеджменту освіти // Pedagogika. Projekty naukowe. 2015. С. 101–102.

Полуяктова О.В. Підготовка менеджерів та практиків управління // Глобальні та національні проблеми економіки / Миколаїв. нац. ун-т ім. В.О. Сухомлинського. 2018. Вип. 21. С. 39–43.

Ройко Л.Л. Роль освітнього менеджменту у професійній підготовці магістрів // Математика. Інформаційні технології.Освіта : тези доп. XI міжнар. наук.-практ. конф. (м. Луцьк, 3-5 червн. 2022 р.). Луцьк, 2022. С. 156–158.

Свєтлорусова А.В. Професійна підготовка магістрів управління навчальним закладом на засадах рефлексивного підходу. Київ : Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України, 2009.

Сущенко А.В. Досвід підготовки менеджерів організацій в умовах магістратури // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2015. С. 497–504.

Швардак М.В. Контент-аналіз освітніх програм підготовки майбутніх керівників закладів освіти // Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. 2020. Вип. 4 (123). С. 9–16.

Яцик М.Р. Формування професій-ної компетентності майбутніх магістрів з менеджменту економічної безпеки у процесі фахової підготовки : Автореф.дис. … канд. пед. наук. за спец. 13.00.04. Хмельницький. 2016. 23 с.

Пошук вакансій: Менеджер з логістики [Онлайн]. Ресурс Work.ua. URL: https://www.work.ua/ru/jobs-kyiv

Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 073 «Менеджмент» другого (магістерського) рівня / Затв. Наказом МОН № 959 від 10.07.2019. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/07/12/073-menedzhment-magistr.pdf




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.35

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.