ЦИФРОВІ РЕСУРСИ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ
Анотація
Цифрова трансформація є глибинним переходом
до нових парадигм мислення та усіх видів діяльності
із використанням цифрових, соціальних, мобільних
та інших передових технологій. У освітній сфері
так само визнається нагальність та перспективність
застосування сучасних цифрових технологій. У
зазначеному ракурсі впровадження цифрових тех-
нологій у процес підготовки майбутніх учителів стає
необхідною складовою сучасної педагогічної освіти.
У статті проведено узагальнення засад та встанов-
лення перспектив застосування різних видів засобів
цифрових технологій у підготовці майбутніх учителів.
Презентовано результати опитування викладачів
ХНПУ ім. Г.С. Сковороди щодо досвіду використання
засобів цифрових технологій у підготовці майбутніх
учителів. Розглянуто різні підходи до класифікації
засобів цифрових технологій в освіті — універсаль-
ний, за типом поданої інформації, за цільовим при-
значенням, за освітньо-методичними функціями,
як дидактичні засоби, таксономічний, за роллю у
інформаційно-освітньому середовищі, за ступенем
дидактичного забезпечення тощо. Уточнено поняття
цифрового ресурсу та інтернет-ресурси. Авторами
обґрунтовується висновок про те, що у підготовці май-
бутніх учителів цілеспрямоване продуктивне засто-
сування цифрових технологій потребує вивчення
всього різноманіття їх видів — універсальні підходи
до класифікації недостатні для забезпечення відпо-
відної змістовної профільної методичної підготовки
здобувачів педагогічної освіти. У діючих умовах
основним засобом цифрових технологій, широке
поширення та використання якого обумовленою век-
тором технологічного розвитку, є інтернет-ресурси.
Ефективне розкриття потенціалу інтернет-ресурсів
у професійній підготовці майбутніх учителів потре-
бує їх подальшого дослідження та систематизації з
огляду на предметну спеціалізацію
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Хаустова М. Поняття цифровiзації: національні та міжнародні підходи // Право та інновації. 2023. № 2 (38). С. 7–18. doi: 10.37772/2518-1718-2022-2(38)-1.
Кучай О., Андрусик П., Рокосовик Н., Гончарук В. Класифікація вебресурсів у сучасному інформаційному суспільстві // Педагогічні науки. Вісник Глухів. нац. пед. ун-ту ім. Олександра Довженка. 2023. Вип. 52. С. 41–47. DOI: 10.31376/2410-0897-2023-2-52-41-47.
Осадчий В. В. Система інформаційно-технологічного забезпечення професійної підготовки майбутніх учителів в умовах педагогічного університету : монографія. Мелітополь : Видав. Будинок ММД, 2012. 420 с.
Кабанська О. С., Пліс В. П., Стрельченко Д. В. Використання цифрових технологій у професійній підготовці майбутніх вчителів-філологів // Психологопедагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика. 2019. С. 348–351.
Електронний освітній ресурс URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ (дата звернення 14.04.2024).
Олефіренко Н. В. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до проєктування дидактичних електронних ресурсів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04. Харків, 2015. 580 с.
Цифрові о с в і т н і р е с у р с и . URL: https://sites.google.com/site/ cifroviosvitniresursi/ (дата звернення: 14.04.2024).
Потюк І. Є. Використання цифрових технологій в навчальному середовищі закладів вищої освіти: офлайн та онлайн формати // Наук. зап. Нац. ун-ту «Острозька академія» : серія «Філологія». Острог : Вид-во НаУОА, 2021. Вип. 11(79). С.219–221
Лазаренко Н., Гуревич Р., Опушко Н., Гордійчук Г., Кобися В. Підготовка майбутніх педагогів до професійної діяльності засобами цифровізації // Зб. наук. пр. Нац. академії Держ. прикорд. Служби України. Серія : пед. науки. 2022. № 3(30). С. 291–316.
Matt B. A Typology of Web 2.0 Learning Technologies. URL: https://library.educause.edu/-/media/files/library/2015/2/csd6280-pdf.pdf (дата звернення: 14.04.2024).
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.43
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.