РЕСТРУКТУРИЗАЦІЯ ЗМІСТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ТУРЕЧЧИНИ

Н. Постригач

Анотація


Підготовка вчителів належить до найбільш акту-
альних проблем сьогодення, оскільки від неї значною
мірою залежить майбутнє будь-якої держави. Аналіз
ступеня розробки проблеми наукового пошуку засвід-
чив, що питання розвитку змісту підготовки майбут-
ніх учителів в університетах Туреччини належить до
актуальних проблем сучасних наукових досліджень і
потребують детального та системного аналізу.
Доведено, що Рада вищої освіти Туреччини є
координуючою інституцією для розробки політики в
галузі педагогічної освіти; визначає вимоги до просу-
вання викладачів і стандарти для отримання універ-
ситетських ступенів, окрім інших обов’язків досить
детально визначає структуру програм педагогічної
освіти, які ведуть до отримання статусу кваліфіко-
ваного вчителя.
Вивчено, що основними сферами компетентнос-
тей, якими повинні володіти вчителі, є: 1) особистісні
та професійні цінності / професійний розвиток; 2)
знання учня (студента); 3) процес навчання та викла-
дання; 4) моніторинг і оцінка навчання та розвиток;
5) стосунки між школою, родиною та громадою; 6)
інформація про програму та зміст тощо.
Проаналізовано, що модель навчального плану
має ґрунтуватися на найактуальніших сучасних
освітніх філософіях, таких як прогресивізм, рекон-
струкціонізм тощо.
Вивчено, що зміст педагогічної підготовки студен-
тів зображується як взаємозв’язок загального (ядра),
особливого (доповнення з урахуванням специфіки
факультету) й індивідуального (індивідуалізація
навчання та виховання).
Доведено, що основними компонентами курику-
луму педагогічної освіти повинні бути: цілі, предмет,
досвід навчання та оцінювальний підхід.
Доведено, що підготовка учителів в Туреччині
загалом — це спрямування змісту освіти і педаго-
гічного процесу на формування у студентів усвідом-
леного вибору моральних цінностей і продуктивної
професійної діяльності в умовах культурного та
політичного розмаїття у суспільстві.
Ключові слова: забезпечення якості;


Ключові слова


забезпечення якості; вчитель; курикулум; професійна підготовка; реструктуриза- ція; університет; Туреччина.

Повний текст:

PDF

Посилання


Гюль А. Реформування системи вищої освіти Туреччини в середині ХХ століття // Наука і освіта. Сер.: Педагогіка. 2015. № 5. С. 16–20. URL: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2015/JRN_5/5.pdf

Кючюк Дж. Підготовка учителя в Республіці Туреччина: історико-педагогічний аспект // Вісник Житомир. держ. ун-ту. Пед. науки. 2014. 6 (78). С. 208–213. URL: http://eprints.zu.edu.ua/17534/1/39.pdf

Кючюк Д., Вітвицька С.С. Педагогічна освіта Туреччини в умовах євроінтеграційних процесів // Модернізація вищої освіти в Україні та за кордоном : зб. наук. пр. ; за заг. ред. С. С. Вітвицької, Н. М. Мирончук. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014. С. 195–197. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/42971282.pdf

Маракли Е. Ш. Підготовка майбутніх учителів-філологів до професійної діяльності у вищих навчальних закладах Республіки Туреччина : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди; Міністерство освіти і науки України. Харків, 2021. 235 с. URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Rada/D_64_053_04/dis%20Marakly.pdf

Сапожников С. В. Система вищої освіти Турецької Республіки в умовах сьогодення // Вісник Дніпропетров. ун-ту економіки та права ім. А льфреда Нобеля. Сер. «Педагогіка і психологія». 2011. № 1 (1). С. 41–45. URL: https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2011/1/9.pdf

Сапожников С. В. Порівняльний аналіз етапів розвитку вищої педагогічної освіти в Україні та країнах Чорноморського регіону // Учені записки Таврійськ. нац. ун-ту ім. В. І. Вернадського. Сер. «Проблеми педагогіки середньої і вищої школи». 2013. № 1. Т. 26 (65). С. 69–99.

Слоньовська О. Б. Особливості підготовки вчителів України та Туреччини в контексті євроінтеграції // Вісник Житомир. держ. ун-ту ім. Івана Франка. Пед. науки. 1 (87). С. 153–157. URL: https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/449959.pdf

Хворостяна H. В., Вєлікжаніна М. В. Аналіз основних чинників, які забезпечують якість освіти // Економіка і регіон. ПолтНТУ, 2012. No. 3 (34). С. 25–29.

Aydin A. & Baskan G. A. The Problem of Teacher Training in Turkey // Biotechnology & Biotechnological Equipment. 2005. 19 (2). С. 191–197. DOI:10.1080/13102818.2005.10817215.

Demirel Ö. A Model for Teacher Education Curricula in Turkey //Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1995. 11. Pp. 91–97. URL: http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1224-published.pdf

Kocabaş N., Kurtbeyoğlu T. Teacher Training And Curricular Issues in Turkish Education System. URL: https://www.academia.edu/36858015/Teacher_Training_And_Curricular_Issues_in_Turkish_Education_System.

T a s d e m i r F . C o m p a r a t i v e Examination Of Teacher Training Programs In Turkey, Singapore, Japan And Estonia // Proceedings of ADVED 2018-4th International Conference on Advances in Education and Social Sciences (15–17 October 2018-Istanbul, Turkey). URL: https://www.ocerints.org/adved18_epublication/ papers/300.pdf

Turkey’s Education Vision. 2023. 139 p. URL: https://planipolis.iiep.unesco.org/sites/default/files/ressources/turkey_education_vision_2023.pdf

Y i l d i r i m A . Ev a l u a t i o n Of Professional Development Of Teachers And School Administrators According To The 2023 Vision Of The Ministry National Education In Turkey // Вісник Черкас. нац. ун-ту ім. Богдана Хмельницького. Сер. Пед. науки. 2022. № 2. C. 34–40. DOI: 10.31651/2524-2660-2022-2-34-40.

Bavakhani А. et al. A Comparative Study of Revision Models of Teacher Education Curriculum in Australia, Singapore and Turkey: New Pattern for Iran // Iranian Journal of Comparative Education. 2019. 2(3). Pp. 278–297. URL: https://journal.cesir.ir/article_103833. html. DOI:10.22034/IJCE.2020.103833.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.49

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.