ПЕДАГОГІКА ТА МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ТЕХНІЧНИХ ТА ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
Анотація
Розглянуто питання історії зародження педа-
гогічної технології, її становлення і розвитку в
зарубіжній педагогіці, особливо американській, як
аудіовізуальне навчання, так і розвиток технології
навчання у вітчизняній педагогіці, з початку ХХ ст. і
до сьогодення. Надано найбільш поширені визначення
педагогічної технології українськими вченими-педа-
гогами, а також авторське визначення педагогічної
технології. Описано структура і етапи впровадження
педагогічної технології у навчальний процес, класи-
фікація педагогічних технологій українських педа-
гогів В. Беспалька і Г. Селевка, а також надані схеми
їх бачення застосування педагогічних технологій у
навчальний процес. Описано застосування сучасної
педагогічної технології «проблемно-розвивальне
навчання» за допомогою різноманітних методів:
показовий, діалогічний, евристичний, дослідницький,
програмований.
Розглянуто метод проблемно-розвиваючого
навчання відповідно до пізнавальних можливостей
студентів, їх готовності до роботи за цим методом,
при цьому враховують: попередню теоретичну та
практичну підготовку, підготовленість до проблемно-
пошукової діяльності (самостійність мислення, вміння
визначити головне в матеріалах, вміння вести індиві-
дуальний пошук), підготовку до самостійної роботи,
підготовку до самостійної роботи (вміння планувати
навчальну роботу, здійснювати її в належному темпі,
застосовувати самоконтроль).
Розглянутo основні труднощі при плануванні
та використанні методів проблемно-розвиваючого
навчання, які полягають у розробці дидактичного
матеріалу, використанні засобів навчання. Зроблено
висновок, що проблемна ситуація повинна усвідом-
люватися учасниками навчального процесу, підштов-
хувати їх до розумової діяльності, поки вона не пере-
росла в проблему, тому вчасно необхідно побачити її,
для цього потрібна візуалізація проблемної ситуації
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. К. : Академвидав, 2004.
Педагогічні технології: теорія та практика : навч.-метод. посіб. ; за ред. проф. М.В. Гриньової / Полтав. держ. пед. ун-т. ім. В.Г. К ороленка. Полтава : АСМІ, 2006. 230 с.
Прокопенко І.Ф., Євдокимов В.І. Педагогічні технології в підготовці вчителів: навч. посіб. Харків : Колегіум, 2013. 364 с.
Глосарій термінів з технології освіти (Париж, ЮНЕСКО).
Пометун О, Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. К. : А.С.К., 2004. 192с.
Селевко Г.К. Современные образовательные технологии. Москва : Нар. образ., 1998. 256с.
Педагогічні технології в підготовці вчителів : навч. посіб. / кол. авторів ; за ред. І.Ф. Прокопенка. 3-е вид. доп. і перероб. Харків, 2018. 457с.
Освітні технології : навч.-метод. посіб. / О.М. Пєхота, А.З. К іктенко, О.М. Любарська та ін. ; за заг. ред. О.М. Пєхоти. К. : А.С.К., 2001. 256 с.
Беспалько В. Слагаемые педагогической технологии. Москва, 1989.
Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укл. Н.П. Н аволокова). Харків : Вид. група Основа, 2011.
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.2.55
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.