ДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕКООРІEНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ РИЗИКІВ

Наталія Вікторівна Науменко

Анотація


Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, що реалізується у Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди. Мета статті — висвітлення результатів теоретичного аналізу наукових досліджень щодо розуміння сутності категорії «готовність майбутнього вчителя до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища», що являє собою складне інтегративне утворення особистості, яке включає в себе особистісну, психологічну, здоров’язбережувальну, теоретичну, практичну готовність і характеризується мотивами та переконаннями до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, психолого-педагогічними, методичними знаннями та вміннями, особистісно-професійними властивостями, що спрямовані на формування безпечних, комфортних та здорових умов освітнього середовища, яке забезпечує оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки; а також аналіз результатів емпіричного дослідження наявного стану професійної готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Для реалізації поставленої мети проведено опитування здобувачів спеціальності 013 «Початкова освіта» 3-го і 4-го років навчання 2017 і 2018 рр. вступу за допомогою анкети, створеної у сервісі Google Forms. Питання анкети розподілялися за трьома блоками — мотиваційний, когнітивний, операційний, що дозволило комплексно оцінити наявний стан готовності майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків, розробити та упровадити в освітній процес авторську модель науково-методичної системи професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків і дослідити доцільність її впровадження.

Ключові слова


професійна підготовка; початкова школа; готовність до професійної діяльності; безпекоорієнтоване освітнє середовище; здоров’я; безпека людини.

Повний текст:

PDF

Посилання


Квас В. М. Проблема формування готовності майбутніх учителів до професійного самовдосконалення // Наук. записки кіровоград. держ. пед. ун-ту ім. В. Винниченка. Сер. : Пед. науки / Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка; редкол.: В. В. Радул та ін. Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. Вип. 141, ч. 2. С. 120–123. URL: http://dspace.kspu.kr.ua/jspui/handle/123456789/547

Кропивка О. Г. Структурні компоненти готовності майбутніх учителів природничих наук до організації безпечної життєдіяльності учнів старшої школи // international Academy Journal Web of Scholar. 2019. Т. 2, № 9 (39). С. 3–10. DOi: https://doi.org/10.31435/rsglobal_wos/30092019/6689

Лук’янова Л. Б., Малишевський О. В. Дослідження сутності дефініції «готовність до професійної мобільності майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю» // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. / Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М. Коцюбинського ; редкол.: Н. І. Лазаренко та ін. Вінниця : друк плюс, 2020. Вип. 55. С. 145–153. URL: https://vspu.net/sit/index.php/sit/article/view/614

Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі : указ Президента України від 25 трав. 2020 р. № 195/2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/195/2020#n10

Про освіту : Закон України від 05 верес. 2017 р. № 2145-VІІІ : із змінами, внесеними згідно із Законами …. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Про схвалення концепції безпеки закладів освіти : розпорядж. кабінету Міністрів України від 07 квіт. 2023 р. № 301-р. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-skhvalennia-kontseptsii-bezpeky-zakladiv-osvity-i070423-301

Таймасов Ю. Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх фахівців служби цивільного захисту до самозбереження у професійній діяльності : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 — теорія і методика проф. освіти / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків, 2020. 522 с. URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Rada/D_64_053_04/dis_Taimasov.pdf

Ушмарова В., Каданер О. Суб’єктність як методологічний принцип формування готовності вчителів початкової школи до роботи зі здібними учнями // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. Павла Тичини / Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини ; голов. ред. М. Т. Мартинюк. Умань : Жовтий О. О., 2015. Вип. 1. С. 361–369. URL: file:///C:/Users/Admin/Downloads/znpudpu_2015_1_52.pdf




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.3.14

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.