НАУКОВО-ДОСЛІДНА ЛАБОРАТОРІЯ В ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ

Ольга Миколаївна Коваленко, Ємець Альона Анатоліївна

Анотація


Присвячено актуальній проблемі підготовки педагогічних кадрів: формуванню в майбутніх учителів початкової школи професійної компетентності, створенню умов для розкриття їхнього наукового і творчого потенціалу під час навчання в закладі вищої освіти. Визначено роль науково-дослідної лабораторії як важливого підрозділу сучасного ЗВО в реалізації завдань підвищення рівня фахової підготовки педагогічних кадрів. Проаналізовано й узагальнено багаторічний позитивний досвід роботи лабораторії методичного забезпечення безперервної системної освіти «Школа — ЗВО» Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди в реалізації завдань розвитку освітньої системи в тісному взаємозв'язку процесів підготовки педагогічних кадрів вищої категорії (науковців і викладачів ЗВО), практиків шкільної справи (здобувачів вищої педагогічної освіти, учителів початкових класів) і навчання дітей молодшого шкільного віку. Основний вектор наукових розвідок співробітників лабораторії пов'язаний із дослідженням проблеми взаємозв'язку «мова — мовлення — література — соціум — студент — учитель — учень». Увагу приділено розкриттю розроблених й апробованих співробітниками лабораторії мовленнєвих тренінгів і продуктивних форм проведення педагогічної практики через залучення студентів до участі в педагогічній студії та проєкті «Школа професійного зростання (День у школі)». Узагальнено досвід роботи лабораторії у складі університетської кафедри в закладах загальної середньої освіти. Серед провідних напрямів її діяльності щодо підвищення рівня фахової підготовки вчителів початкової школи визнано проведення семінарівпрактикумів і методичних консультацій, уведення в освітній процес нетрадиційних форм роботи, апробацію підручників, методичних і навчальних посібників, створених співробітниками лабораторії. Результати впровадження розроблених у лабораторії напрямів і форм роботи підвищення фахової компетентності здобувачів вищої освіти і педагогічних працівників різного рівня кваліфікації свідчать про їх ефективність.

Ключові слова


підготовка; педагогічні кадри; освітній процес; університет; мовно-літературна галузь; лабораторія

Повний текст:

PDF

Посилання


Рекомендація №R(99)2 «Про середню освіту» комітету міністрів Ради Європи. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_738#Text

Драч І. І., Скиба Ю. А. Теоретичні попередні підсумки вступної кампанії до закладів вищої освіти у 2023 р. (станом на 30 вересня 2023 р.) : наук.-ана-літ. доповідь Ін-ту вищої освіти НАПН України // Вісник наПн України. 2023. №5(2). С 1–19. https://doi.org/10.37472/v.naes.2023.5209

НУШ. URL: https://nus.org.ua/news/lyshe-18-19-studentiv-pedagogichnyh-spetsialnostej-jdut-pratsyuvaty-v-zaklady-osvity1/

The Global Report on the Status of Teachers 2021 https://www.ei-ie.org/en/item/25403:the-global-report-on-the-status-of-teachers-2021

Ємець А.А., Коваленко О.М. Дуальна освіта: позитивний досвід підвищення якості професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи // Europeanization of the educational environment: realities and prospects : scientific monograph. Riga: Baltija Publishing, 2023. С. 129–150. DOi https://doi.org/10.30525/978-9934-26-327-9-7




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2024.3.24

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.