СУЧАСНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИХ ТА ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Розглянуто проблемні питання викладання фізико-математичних та технічних дисципліни при змішаній і дистанційній формах навчання. Обґрунтовано необхідність впровадження нових методик у освітній процес, які вкрай важливі для підвищення якості освіти та їх інтеграцію у вже існуючі методи, що є вимушеним кроком, спричиненим умовами, в яких проходить освітній процес. Наведений перелік методик, які використовуються і можуть покращити результати фізико-математичної та технічної освіти, який включає як традиційні, так і інтерактивні та нові сучасні методики. Наведено традиційні методи викладання фізико-математичних та технічних дисциплін та розглянуто можливості їх застосування при змішаній і дистанційній формах навчання. Розглянуто можливість покращення якості освіти за традиційними методиками шляхом впровадження в навчальний процес елементів інтерактивних методів навчання. Проаналізовано інформацію щодо інтерактивних методів навчання і можливості їх застосування при змішаній і дистанційній формах навчання. Зроблено акцент на необхідності розвитку критичного мислення, оскільки воно у значній мірі впливає на професійний рівень майбутніх фахівців інженерного і наукового напрямків, розкриваючи перед ними можливість більш ефективно вирішувати нестандартні професійні задачі. Розглянуто зв'язок технології критичного мислення з іншими педагогічними методами, таких як асоціативний кущ, мозковий штурм, кластери, діаграма Венна. Розглянуто методики технології критичного мислення і можливість їх використання при дистанційній формі навчання та для самостійної роботи студентів. Розглянуто сучасні методи навчання, спрямовані на активну інтеграцію цифрових технологій у викладання фізико-математичних та технічних дисциплін, та наведено основні їх особливості, проаналізовано їх вплив на ефективність освіти студентів.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Сіняєва О.В., Крекот М.М., Завгородній О.І., Сичова Т.О., Сичов А.І., Синяєва О.А. Особливості використання інформаційних технологій в освіті // Освіта. Інноватика. Практика. 2023. Т. 11, №7. С. 98–104. DOI 10.31110/2616-650Х-vol11i7-013
Педагогічні технології в підготовці вчителів : навч. посіб. / кол. авторів ; за ред. І. Ф. Прокопенка. 3-е вид. доп. і перероб. Харків, 2018. 457с.
Пометун О, Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Київ : А.С.К., 2004. 192 с.
Сіняєва О., Крекот М., Сичова Т., Сичов А. Теорія рішення винахідницьких завдань і її застосування в закладах вищої освіти // Новий Колегіум. 2023. № 4. С. 78–82. DOI 10.30837/ nc.2023.4.78
Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2004.
Прокопенко І.Ф., Євдокимов В.І. Педагогічні технології в підготовці вчителів : навч. посіб. Харків : Колегіум, 2013. 364 с.
Сіняєва О., Крекот М., Сичов А., Сичова Т., Завгородній О., Синяєва О. Педагогіка та методика викладання технічних та фізико-математичних дисциплін // Новий Колегіум. 2024. №2. С. 55–59. DOI: 10.34142/ nc.2024.2.55
Педагогічні технології: теорія та практика : навч.-метод. посіб. ; за ред. проф. М. В. Гриньової / Полтав. держ. пед. ун-т ім. В. Г. К ороленка. Полтава : АСМІ, 2006. 230 с.
Освітні технології : навч.-метод. посіб. / О. М. Пєхота, А. З. К іктенко, О. М. Любарська та ін. ; за заг. ред. О. М. Пєхоти. Київ : А.С.К., 2001. 256 с.
Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укл. Н. П. Наволокова). Харків : Вид. група Основа, 2011.
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.1.103
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.