СТРАТЕГІЇ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ МІЖ УНІВЕРСИТЕТОМ ТА ЗАКОРДОННИМИ ВИКЛАДАЧАМИ

Ася Хільковська

Анотація


Одним з багатьох факторів, які допомогли українським університетам зберегтися під час війни і продовжити свою освітню та наукову діяльність, автор статті вважає міжнародну співпрацю, партнерські відносини з університетами та науковцями інших країн. Встановлення стабільних зв’язків та взаєморозуміння  у міжкультурній комунікації, на думку автора, вима- гає від сторін не тільки володіння англійською на певному рівні, а й усвідомлення і врахування культурних, світоглядних, ціннісних та організаційних відміннос-тей у функціонуванні закладів вищої освіти різнихкраїн. Багаторічний досвід співпраці ХГУ «НУА» з університетами Німеччини (Південно-Вестфальським університетом прикладних наук та Педагогічним університетом міста Карлсруе) свідчить, що, попри зацікавленість обох сторін у міжнародних проєктах, мотиви партнерів, цілі, що ставлять перед собою учас- ники, уявлення про достатній рівень фінансування можуть суттєво відрізнятися. Ці протиріччя, на думку автора, можуть бути мінімізовані завдяки ефективній комунікації: повазі до відмінностей партнерів, визна-ченню зон спільних інтересів і оптимальних для обсторін форм співпраці, наданню та отриманню зворотного зв’язку під час співпраці, готовності професорів та науковців вчитися та змінювати звичні практикиВ статті наведено напрямки дослідження, що є актуальними для обох країн і робота за якими може бути більш ефективною саме у складі міжнародної команди. Значна увага приділяється зусиллям німецьких партнерів на всіх рівнях, спрямованим на підтримку українських студентів та науковців, що опинилися в небезпеці або постраждали від війни.


Ключові слова


міжнародні проєкти; академічна мобільність; партнерство; мотивація; інтереси

Повний текст:

PDF

Посилання


Bershadska O. (2023). Navigating teaching and learning challenges in wartime [online]. Available at: https:// www.hd-sachsen.de/veroeffentlichungen/blog/navigating-teaching-and-learningchallenges-in-wartime-webinar-seriesfor-ukrainian-university-teachers.

DAAD, (2024). Press release from 25.11.2024 [online]. Available at: https://www.daad.de/en/the-daad/communication-publications/press/press_releases/2024/ausbau-hochschulkooperationendeutschland-ukraine/.

Federal Ministry of Education and Research (2024). How to become a professor in Germany [online]. Available at: https://www.research-in-germany.org/en/yourgoal/postdoc/career-options-and-dualcareers/professorship.html.

Seumenicht O. (2024). Ukrainian higher education has persevered, but strategicinternational collaboration is key to its post-war future [online]. Available at https://www.eua.eu/our-work/expertvoices ukrainian-higher-education-haspersevered-but-strategic-international-collaboration-is-key-to-its-post-warfuture.html.

StudyFinder (2025). Study Innovation Management in Germany: 225 Universities with 288 English Degree Programs: All important info for international students in Germany (2025/2026) [online]. Available at: https://www.mygermanuniversity.com/subjects/innovation-management.

The Federal Government (2024). How Germany is supporting Ukraine [online]. Available at: https://www.bundesregierung.de/breg-en/federal-government/germany-aid-for-ukraine-2192480.

UNDP (2024). Government of Germany and UNDP rebuild 11 war-affected educational institutions in Ukraine [online]. Available at: https://www.undp.org/ukraine/press-releases/government-germany-and-undp-rebuild-11-war-affectededucational-institutions-ukraine.

Хільковська А. О., Кочерова А. О. Проєкт «JOUKRAINE» як приклад«інтернаціоналізації вдома» // Вчені зап. Харків. гуманітар. ун-ту «Нар. укр. акад.». 2024. Т. 30. С. 181–183.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.18

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.