ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ УНІВЕРСИТЕТУ ЯК ДИНАМІЧНА СИСТЕМА ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО МЕНЕДЖЕРА
Анотація
Досліджується освітнє середовище університету в контексті її розуміння як динамічної системи чинників різного походження, які впливають на формування управлінської компетентності майбутніх менеджерів. Ключовим завданням статті є визначити педагогічні та соціальні інструменти, які університетське середовище може використати для формування та підвищення управлінських компетенцій студентів. Стаття містить аналіз розвитку компетенцій у межах аудиторного та позааудиторного навчання. Розглядаються ключові педагогічні підходи, тематичні дослідження, проектне навчання, рольові ігри та моделювання. Ці методи розроблено для розвиткукритичного мислення, здатності приймати рішення, командної роботи та лідерських навичок серед студентів, які є важливими компонентами для того, щоб стати ефективними менеджерами. Обговорення підкреслює, як ці інтерактивні та експериментальні методи навчання не лише передають теоретичні знання, але й сприяють розвитку практичних управлінських навичок. Стаття наголошує на важливості діяльності позаінституційного освітнього процесу — участь у студентських організаціях, стажування та участь у різноманітних соціальних і культурних заходах. Ці інструменти відіграють вирішальну роль у роз-витку комунікативних навичок, лідерських якостей і здатності діяти в невизначених середовищах. Стверджується, що цей досвід є життєво важливим дляцілісного розвитку майбутніх менеджерів, оскільки він доповнює академічне навчання м’якими компетентностями та міжособистісним розвитком. Підкреслюється необхідність цілісного підходу до формування управлінської компетентності, що інтегрує педагогічні і соціальні аспекти освітнього середовища університету; для успішного розвитку управлінських навичок потрібен всебічний освітній досвід, який поєднує різні методи та практики навчання, спрямовані на всебічне зростання студентів у контексті сучасних освітніх умов.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Audretsch D. B., Belitski M., Guerrero M., & Siegel D. S. Assessing the impact of the UK’s Research Excellence Framework on the relationship between university scholarly output and education and regional economic growth // Academy of Management Learning & Education. 2022. Vol. 21(3). P. 394–421. https://doi. org/10.5465/amle.2021.0240
Cunningham J. A., & Menter M. Transformative change in higher education: entrepreneurial universities and hightechnology entrepreneurship // Industry and Innovation. 2020. Vol. 28(3). P. 343–364. https://doi.org/10.1080/13662716.2020.1763263
Ding Y., & Yang H. An overview of the development of minority education in China // Chinese Ethnic Culture Resource Bank, 2019. http://travel.people.com.cn/n1/2019/0624/c4225 85–31176568.html (in Chinese)
Graf H., Menter M. Public research and the quality of inventions: the role and impact of entrepreneurial universities and regional network embeddedness // Small Bus Econ. 2022. Vol. 58. P. 1187–1204. https://doi.org/10.1007/s11187-021-00465-w
Guerrero M., & Pugh R. Entrepreneurial universities’ metamorphosis // Encountering technological and emotional disruptions in the COVID-19 ERA. Technovation. 2022. Vol. 118. P. 102584. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2022.102584
Guerrero M., Fayolle A., Di Guardo M. C., Lamine W., & Mian S. Re-viewing the entrepreneurial university: strategic challenges and theory building opportunities // Small Business Economics. 2023. P. 1–22. https://doi.org/10.1007/s11187-
-00858-z.
Ji Fenlai, Kalashnyk Nadiia, Chernovol- Tkachenko Raisa, Li Sinje, Liu Zhijian. Forming Of Soft Competencies Educational Process Management Changes (Distance Education) // May 2021. SOCIETY INTEGRATION EDUCATION Proceedings Of The International Scientific Conference. Vol. 6. P. 285–292. DOI:10.17770/sie2021vol6.6482
Mikulik J., Babina M. The Role of Universities in Environmental Management // Polish Journal of Environmental Studies. 2009. Vol. 18 (4). P. 527–531. https://www.pjoes.com/The-Role-of-Universities-in-Environmental- r-n-Management,88264,0,2.html
Mkrtichian O., Shyshenko V., Nebytova I., Parfonova O., & Zhou Zh. Non-state pedagogical universities as teacher training institutions in the Peoples’ Republic of China // AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research. 2023. Vol. 13/01-XXXII. P. 26–28. www.doi.org/10.33543/1301
Rebukha L. Z. Teoriia ta praktyka fundamentalizatsii profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [Theory and practice of fundamentalization of professional training of future social workers]. Ternopil : TOV «Ternohraf», 2018. [in Ukrainian]. DOI:10.28925/2312-5829.2018.3-4.63177
Singh J. K. N., & Kaur A. Is teaching and learning in Chinese higher education classrooms internationalized? Perspectives from international students in China // Higher Education Research & Development. 2023. Vol. 42(5). P. 1283–1297. https://doi.org/10.1080/07294360.2023.2 197196
Sohvi Heaton, Donald S. Siegel, David J. Teece. Universities and innovation ecosystems: a dynamic capabilities perspective // Industrial and Corporate Change. Vol. 28, Iss. 4, August 2019. P. 921–939. https://doi.org/10.1093/icc/dtz038
UNO. Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. URL: https://sdgs.un.org/goals#:~:text=History-,The%202030%20Agenda%20for%20Sustainable%20Development%2C,-
Zhang M., Tian J., Ni H., & Fang G. Exploring Teacher Leadership and the Factors Contributing to It: An Empirical Study on Chinese Private Higher Education Institutions // Sage Open. 2021. Vol. 11(1). https://doi.org/10.1177/ 21582440211002175
Zozuliak-Sluchyk R. V. Formuvanniaprofesiinoi etyky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv v universytetakh [Formation of professional ethics of future social workers in universities]. Ivano-Frankivsk :NAIR, 2019. [in Ukrainian] https://doi.org/10.32835/2223-5752.2019.18.37-41
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.49
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.