ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ШЛЯХ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОEННОГО СТАНУ

Надія Северин

Анотація


Сьогодні відбувається активне входження інформаційно-комунікаційних технологій у різні сфери людського життя і діяльності, включаючи і галузь освіти. Тому до викладача вищої школи висуваються нові вимоги щодо використання у роботі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Надання інформації за допомогою комп’ютера суттєво збагачує зміст освіти, підвищує інтенсивність уроку, викликає зацікавленість, мотивує студентів до навчання. Це актуально в умовах дистанційного навчання, яке в Україні вимушено здійснюється у зв’язку з воєнним станом. У навчальному процесі широко використовується мультимедійна презентація як один із засобів інформаційних комп’ютерних технологій. Вона забезпечує чіткість, змістовність та логічність викладу матеріалу, здатність зацікавити аудиторію привабливим оформленням. Використання презентацій є ефективним на різному рівні навчання української мови як іноземної та на різних етапах уроку: при вивченні нового матеріалу; при перевірці знань; при закріпленні нової теми. При вивченні української мови іноземними студентами мовне середовище відіграє ключову роль. В умовах дистанційного навчання воно відсутнє, тому викладачам потрібно знаходити нові засоби, форми, підходи та методи, використовувати інформаційні комп’ютерні технології з метою підвищення ефективності навчання та якості знань студентів. В НТУ «ХПІ» використання презентацій стало вимогою сьогодення. Їх доцільно впроваджувати як на заняттях з фізики, хімії, математики, так і з української мови як іноземної при поясненні складних граматичних тем. Зацікавленість предметом, бажання оволодіти ним значною мірою залежать від використання сучасних технологій навчання. Використання у навчальному процесі мультимедійних презентацій сприяє підготовці конкурентоспроможних фахівців для внутрішнього та міжнародного ринків праці


Ключові слова


інформаційно-комунікаційні технології; дистанційна форма навчання; презента- ція; мультимедійна презентація; українська мова як іноземна

Повний текст:

PDF

Посилання


Байраківський А.І. Особливості самостійної роботи студентів в умовах запровадження комп’ютерних технологій у навчальному процесі / А. І. Байраківський, Н. І. Бойко // Болонський процес: трансформація навчального процесу у технології навчання : Матер. III міжнар. наук.-метод. конф. ДУІКТ. Київ, 2006. С. 247–251.

Биков В.Ю. Підвищення значущості інформаційно-комунікативних технологій в освіті України // Педагогіка і психологія. Київ : Шкільний світ. 2009. № 1. С. 247–251.

Биков В.Ю. Бібліографічний покажчик. Вінниця: Твори, 2021. С. 7.

Бойко Н.І. Форми та шляхи організації самостійної роботи студентів // Наук. вісник Ужгород. нац. ун-ту. Ужгород, 2001. С. 10–13.

Гаврилова Л.Г. Використання навчальних мультимедійних презентацій на лекціях з мистецьких дисциплін у педагогічному ВНЗ // Вісник ЛНУім. Тараса Шевченка. 2010. № 7 (194). Ч. І. С. 66–72.

Гончарук О.В. Роль мультимедійної презентації у вивченні української мови як іноземної студентами-медиками // Закарпатські філологічні студії. 2020. Вип. 14. Т. 2. С. 24–28. DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2020.14-2.4.

Козлакова Г.О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті : монографія. Київ : ІЗМН, ВІПОЛ, 1997. 180 с. URL: https://enpuir.npu.edu.ua.

Кравцова Г.В. Використання інформаційно-комунікативних технологій при викладанні української та англійської мов як іноземних в українських ЗВО // Collection of Scientific Papers «SCIENTIA» (December 22, 2023; Coventry, UK), Р. 162–164. URL: https://previous.scientia.report/index.php/archive/article/view/1517.

Кремень В.Г. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті і формування інформаційного суспільства // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2006. № 6. С. 4.

Кристофович Т.Б. Доцільність використання мультимедійних презентацій на уроках англійської мови як засобу розвитку навчальної мотивації і творчих здібностей учнів. URL: https://naurok.com.ua/metodichniy-posibnik-docilnistvikoristannya-multimediynih-prezentaciyna-urokah-angliysko-movi-yak-zasoburozvitku-navchalno-motivaci-i-tvorchih--zdibnostey-uchniv-19985.html.

Ніколаєнко В.І. Методичні вказівки до використання мультимедійних презентацій у вивченні курсу «Історія України» / В.І. Н іколаєнко, Є.К. Шишкіна та ін. Харків : НТУ «ХПІ», 2014. 176 с.

Пасько О.М. Використання мультимедійних презентацій у процесі викладання мистецьких дисциплін у ВНЗ // Інноваційна педагогіка. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua ’ part_1

Селіна І.Л. Вплив мультимедійних презентацій на якість навчання української мови як іноземної // Матер. ХХVІ Міжнар. наук.-практ. конф. «Викладання мов у ЗВО на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки», 6-7 червня 2024. Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2024. С. 72–73.

Супрун М.В. Використання ІКТ у процесі навчання англійської мови при підготовці студентів гуманітарних спеціальностей / М.В. Супрун, Ю.A. Гордієнко. Актуальні питання гуманітарних наук. Сер. : Педагогіка. 2021. Вип. 39. Т. 3. С. 233–239. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/39-3-37.

Шевченко О.М. Застосування мультимедійних технологій на заняттях з української мови як іноземної // Новітні педагогічні технології у викладанні мов іноземним студентам. Харків : ХНАДУ, 2021. С. 195–199.

Шишкіна Є.К. Використання мультимедійних презентацій у закладах вищої освіти: переваги та недоліки // Матер. ХХVІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. MicroCAD». Харків : НТУ «ХПІ», 2020. С. 113. URL: https://www.kpi.kharkov.ua/archive/microcad/2020/ 17_61.pdf.

Ярошенко Н.М. Методика викладання іноземних мов через призму мультимедіа // Методика виклад. інозем. Мов у СШ. Харків, 2017. № 4. С. 19–23.

Bruner J. Teaching and learning Thinking skills / edited by J.H.M. Hamers, J.E.H. van Luit, B. Csapo. 1985. URL: h t t p s : / / e l i b . b s u . b y / b i t s t r e a m /123456789/104689/104689/1/Брунер.pdf).

Maugenot F. Produits multimedia mediation ou mediatisation // FDLM — Cle international. Paris, 2002. № 322. P. 34–35. URL: https://www.google.com/search?q =gws-wiz-serp.

Papert S. The Children’s Machine: Rethinking School in the Age of theComputer. 1989. 224 p. URL: https://libarch.nmu.org.ua/handle/GenofondUA/65234.

S k i n n e r B . The t h e o r y o f programmed learning. Режим доступу: https: //stud.com.ua/38856/psihologiya/teoriya_programovanogo_navchannya_skinnera.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.62

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.