“СПИРАННЯ НА ПОВСЯКДЕННІСТЬ” ЯК МЕТОД НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДОРОСЛИХ СТУДЕНТІВ СТАРШЕ 45 РОКІВ

Iryna Rudnyeva

Анотація


Досліджується застосування “повсякденності” — зосередження на повсякденному житті, рутині та повсякденній взаємодії — як ефективного методу навчання іноземних мов для дорослих старше 45 років. Зокрема підкреслюється, що інтеграція практичного контексту реального світу в навчання мови може сприяти задовільненню унікальної потреби та підви- щенню мотивації цієї демографічної групи, яка часто підходить до навчання з чіткими цілями, такими як подорожі, соціальне залучення та особиста реалізація, а не академічні досягнення. Підкреслюється, що дорослі старше 45 років, як правило, отримують більше користі від досягнення результатів у вивченні мови, ящо їх одразу можна застосувати на практиці. Ведучи уроки навколо знайомих дій, таких як покупки, похід в ресторани, користування громадським транспортом, спілкування та відвідування медичних закладів тощо, викладачі забезпечують більш захоплюючий та відповідний досвід навчання. Цей підхід допомагає старшим учням встановлювати зв’язки між новими мовними концеп- ціями та їхніми попередніми знаннями, сприяючи кращому запам’ятовуванню та практичному застосуванню лінгвістичних навичок. Стаття узгоджує застосування “повсякденності” з ширшими принципами навчання впродовж життя, виступаючи за освітні програми, які поважають унікальний досвід, мотивацію та здібності дорослих студентів. Наведені в статті приклади практичних підходів до застосування “повсякденності” у викладанні іноземних мов взято з навчальної практики курсів іноземних мов, у тому числі для дорослих, які проводяться на кафедрі романо-германської філологіїфакультету іноземних мов ХНУ імені В. Н . К аразіна. Отримані результати свідчать про те, що оскільки попит на вивчення іноземних мов серед дорослих студенті продовжує зростати, “повсякденність” залишатиметься ключовою стратегією для розробки успішних методів навчання, які покращують як мовну компетентність, так і культурне розуміння.


Ключові слова


дорослі студенти; повсякденність; навчання іноземної мови; методика навчання; сту- денти старше 45 років

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Abdelouafi H. & Dehimeche A. Teaching foreign language adult learnerscreatively: ways to bring fun into English and French classrooms // International Conference on Advances in the Study of Language Development and Literacy Learning in the Digital Age. 2023. https://www.researchgate.net/publication/378101977_Teaching_foreign_language_adult_learners_creatively_Ways_to_bring_fun_into_English_and_French_classrooms

Arbonaa A.D. & Chireaca S.M. Language learning methodology for adults: a study of linguistic transfer // Procedia —Social and Behavioral Sciences. 2017. Vol. 142 (2014). P. 318–324. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.641

Castro M.R.N. & Castro F.F. Banality and intersubjectivity in art // PORTO ARTE Revista de Artes Visuais. 2017. Vol. 22(36). P. 1–7. https://doi.org/10.22456/2179-8001.80115

Chen J. The right methods for adults: on English acquisition/learning // Analise Psicologica. 1997. Vol. 4 (XV). P. 587–593. https://core.ac.uk/download/pdf/95049288.pdf

Costa A.M., Coutinh E. & Oliveira I. etc. JASM: Active Pedagogy for foreign language learning in higher education //13th International Conference Innovation in Language Learning. 2020. P. 221–225. https://iconline.ipleiria.pt/bitstream/10400.8/85 59/1/5.4.pdf

Eguz E. Learning a second languagein late adulthood: benefits and challenges // Educational Gerontology. 2019. Vol. 45. P. 701–707. https://doi.org/10.1080/03601277.2019.1690273.

Hasanan S. Top 7 effective teaching methods for adult learning // Official siteof DIGIFORMAG platform. 2023. https://www.digiformag.com/en/teaching-methods/top-7-effective-teaching-methodsfor-adult-learning/

Krulatz A., Neokleous G. & Dahl A. Theoretical and applied perspectives on teaching foreign languages in multilingualsettings: pedagogical implications //Multilingual Matters. 2022. https://www. multilingual-matters.com/page/detail/Theoretical-and-Applied-Perspectives-on-Teaching-Foreign-Languages-in-Multilingual-Settings/?k=9781788926409

Pawlak M. Teaching foreign languages to adult learners: issues, options, and opportunities // Theoria et historia scientiarum. 2015. Vol. XII. P. 45–65. http://dx.doi.org/10.12775/ths.2015.004

Thomson P. Global approaches to lifelong learning // Official website of The Wonkhe Show. 2024. https://wonkhe.com/blogs/global-approaches-to-lifelonglearning/




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.85

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.