МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ПСИХОЛОГА ДО КОУЧИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Стаття присвячена презентації моделі підготовки майбутнього психолога до коучингової діяльності. Представлено і схарактеризовано елементи моде- льованого процесу досягнення мети експерименту на п’яти етапах: концептуальному (методологія наукового дослідження, ціль та структура досліджуваного утворення); мотиваційному (актуалізація процесів мотивації студентів до оволодіння особливим видом професійної діяльності психолога — коучингом, а також спрямування викладачів до корекції змісту освітніх компонентів в аспекті популяризації змісту коучингу); функціонально-організаційному (означення видів діяльності, пов’язаних із організацією експерименту); змістово-діяльнісному (представлення особливостей змісту навчання, практичної діяльності студентів та методів, якими реалізовувалась означена діяльність); діагностико-результативному, (аналіз ефективності реалізованого експерименту). Представлено зміст компонентів готовності майбутніх психологів до коучингової діяльності: знаннєвого (знання у галузі методів психології: психоаналізу, когнітивно-поведінкової пси- хології, нейролінгвістичного програмування, а також знання з організації ведення психологічної практики), діяльнісного (спроможність до використання у практиці технік кожного означеного у знаннєвому компоненті методів психології), комунікативного (сформованість умінь ефективної комунікації), особистісного (мотивація на допомогу, спрямованість на постійне професійне самовдосконалення, креативність, методичність); означено методологічні підходи (акмеологічний, синергетичний, партисипативний, системно-діяльнісний, холістичний, рефлексивний) та принципи (усвідомленої відповідальності, ефективної взаємодії, самовдосконалення) — як засадничі положення організації і проведення наукового експерименту.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Артеменко О. В. Підготовка майбутніх учителів філологічних спеціальностей до науково-дослідницької діяльності : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Запоріжжя, 2017. 327 с.
Вєдєніна Ю.Ю., Скакун Л.М., Різніченко Л.В., Коваленко М.П. Командний та індивідуальний коучинг як технологія стратегічного управління організацією // Економіка і організація управління. 2020. № 3 (39). С. 42–54. DOI 10.31558/2307-2318.2020.3.4
Драгомирецька О.О. Формування комунікативної компетентності студентів-іноземців у технічних університетах : дис. … д-ра філос. : 011 Ізмаїл, 2023. 335 с.
Лодатко Є.О. Моделювання педагогічних систем і процесів. Слов’янськ : СДПУ, 2010. 148 с.
Методологія наукових досліджень : навч.-метод. посіб. [для студ. екон. ф-ту] ; укл. Олійник Н.Ю. Кам’янець-Подільський : Сисин Я.І., 2015. 110 с.
Нежинська О., Тименко В. Вимоги до особистості коуча у вимірі професійних стандартів ICF // Післядипломна освіта в Україні. 2016. №2.
Опачко М.В. Моделювання у змісті підготовки педагога: теоретичний аспект // Педагогічні інновації у фаховій освіті: теорія і методика навчання. 2017. Вип. 2. С. 19–23. URL http://innovpedagogy.od.ua/archives/2017/2/6.pdf
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.2.99
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.