ВИКЛАДАННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: ПРОБЛЕМА НАСТУПНОСТІ ОСВІТНІХ РІВНІВ У ПІДГОТОВЦІ ФІЛОЛОГІВ У ЗВО УКРАЇНИ
Анотація
Розглядається викладання англійської та іспанської літератури мовами оригіналу на трьох рівнях філологічної освіти (бакалавр, магістр і аспірант) у вищих навчальних закладах України. Акцент робиться на забезпеченні педагогічної спадкоємності та прогресії змісту в рамках викладання іноземної мови (FLT) як частини філологічної спеціалізації. Дослідження висвітлює цілі, що досягаються, зміст курсу та методології, специфічні для кожного академічного рівня. На рівні бакалавра курси літератури знайомлять із ключовими літературними течіями, авторами та текстами, сприяючи розвитку аналітичних навичок і культурної обізнаності. Однак на магістерському рівні відсутність спеціального курсу літератури призводить до порушення спадкоємності змісту, коли література розглядається в основному опосередковано через переклад і мовну практику. Аспірантура відновлює цілеспрямоване вивчення літератури, наголошуючи на теоретичних знаннях і незалежних дослідженнях. У статті ця невідповідність визначена як ключова проблема, особливо в контексті дистанційного навчання, зумовленого воєнними умовами. Це засвідчує необхідність послідовної освітньої моделі, яка підтримує безперервне літературне навчання на всіх академічних рівнях. Аналізуючи структуру курсів і педагогічні методи, стаття підкреслює необхідність реформування навчальних програм і покращення інтеграції для кращої підтримки майбутніх фахівців-філологів. Ці висновки сприяють поточному дискурсу щодо методології навчання іноземних мов і створюють основу для вдосконалення філологічної освіти в Україні.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Закон України «Про освіту» :редакція від 02.07.2023 р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Осадчий В.В. Система дистанційного навчання університету // Наук. вісникМелітопол. держ. пед. ун-ту. 2010. № 5. С. 7–16.
Уфімцева О.Ю., Н.М. Шапа. Переваги та недоліки дистанційного навчання в сучасних умовах // Освіта в умовах війни: реалії, виклики та шляхи подолання : матеріали ІІ Форуму академічної спільноти. Дніпро : ДВНЗ «ПДАБА», 2022. С. 39–40.
Alexander M. A History of English Literature. Bloomsbery etextbook, 2017. 464 p.
Bagherkazemi M., Alemi M. Literature in the EFL/ESL classroom: Consensus and controversy // Linguistic and Literary Broad Research and Innovation. 2010. Vol.1. No 1. P. 1–12.
Bobkina J., Romero E.D. English Language and Literature: Towards a Model for Implementation of the English/Spanish Bilingual Curriculum in Spain // English Language Teaching. 2015. Vol. 8. No. 2. DOI:10.5539/elt.v8n2p1
Divsar H., Tahriri A. Investigating the Effectivness of an Integrated Approach to Teaching Literature in an EFL Context // Pan-Pacific Association of Applied Linguistics. 2009. Vol 2. No13. P. 105–116.
Gilroy M., Parkinson B. Teaching literature in a foreign language // Language Teaching. Vol. 29. Issue 04. P. 213–225. DOI:10.1017/S026144480000851X
Hurtado J. Historia de la literaturaespañola. Punto de Vista Editores, 2016. 320 p.
McVee M., Bailey N., Shanahan L. Using digital media to interpret poetry:Spiderman meets Walt Whitman // Research in the Teaching of English. 2008. Vol. 43. No 2. P. 112–143.
Savvidou C. An integrated approach to the teaching of literature in the EFL classroom // The Internet TESL Journal. 2004. Vol. 12.
DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.3.53
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.