ВИДИ КОНТРОЛЮ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКО-МАТЕМАТИЧНИХ ТА ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Андрій Пак, Ольга Сіняєва, Микола Крекот, Тетяна Сичова, Андрій Сичов, Оксана Синяєва

Анотація


Підтверджено актуальність питання, що стосу- ється досліджень контролю результатів навчального процесу, та підтверджено зацікавленість науковців даним питанням. Наведені окремі питання, які були висвітлені в тематичних статтях. Зроблено акцент на фізико-математичних і технічних напрямах, які потребують окремого підходу щодо контролю. Розглянуто функції контролю результатів навчання: контролю- юча, навчальна, виховна, організаторська, розвиваюча, методична, діагностична, стимулююча. Розглянуто взаємозв’язок функцій контролю результатів навчання з навчальним процесом, а також вплив функцій контролю на результати дії учасників навчального процесу. Зроблено акцент на взаємозв’язку функцій контролю між собою. Розглянуто види контролю рівня знань: діагностичний, поточний, повторний, тематичний, підсумковий. Надано рекомендації з викорис- тання видів контролю під час навчального процесу та обґрунтовано дії учасників навчального процесу, необхідні для досягнення ефективного закріплення знань матеріалів дисципліни. Наведено характеристику відомих методів виконання контролю результатів навчання таких як: спостереження; усна, письмова та практична перевірка; тестування, самоконтроль. Наведено умови виконання методів контролю результатів навчання, проаналізовано переваги та недоліки методів контролю. Надано рекомендації щодо застосування методів контролю результатів навчання студентами та викладачами. Зроблено висновки про необхідність динамічного використання різних методів контролю і їх адаптації до умов у освітньому середовищі, що необхідно для забезпечення ефективного проведення навчального процесу і досягнення максимальних результатів, завдяки яким можливо сформувати висо- кокваліфікованих конкурентоспроможних фахівців.


Ключові слова


функції контролю; види контролю; методи контролю.

Повний текст:

PDF

Посилання


Шадейко Г.П. Організація контролю навчальної діяльності студентів. URL: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/stud_almanah/v_1/66.pdf

Янченко О.І. Форми і методи контролю знань в умовах сучасних навчальних технологій : метод. розробка. Кривий Ріг : Інгулецький технікум Криворізького техн. ун-ту, 2008. 27 с.

Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ : Центр учбової

літератури, 2009. 472 с.

Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ : Знання, 2012. 486 с.




DOI: https://doi.org/10.34142/nc.2025.3.57

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.