ОСОБЛИВОСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СУБ’ЄКТІВ ПРОЦЕСУ ЗАКОНОТВОРЕННЯ В ГАЛУЗІ ОСВІТИ

Н. М. Сімакова

Анотація


Нормативно-правове поле освіти формується як відображення реального освітнього процесу у свідомості всіх суб’єктів навчально-виховного процесу (через призму усвідомлення необхідного й того, що в ньому повторюється) та їх зусиллями. Ефективним цей процес буде тільки при наявності в суб’єктові високого рівня правової, філософської та загальної культури. На жаль, досить часто в процесі освітянського законотворення домінують особистості, які не мають досвіду та відповідної правової підготовки. Звідси – прикрі помилки, які зобов’язують переосмислення й доопрацювання вже прийнятих законів, додаткове проходження, здавалося б, вже освоєного. Формування правової культури суб’єкта законотворчого процесу є завданням державної ваги і значення. Зупинимось на цьому більш детально. Сучасна система підготовки суб’єктів законотворення в галузі освіти має відповідати потребам суспільства, а також трансформуватися відповідно світовим і національним тенденціям інноваційного розвитку освітнього простору. Продовжується пошук моделі підготовки управлінських кадрів в освітній галузі з поєднанням вітчизняних традицій і закордонного досвіду. Дослідник звертає увагу на формування управлінської культури суб’єктів законотворення як важливої проблематики тому, що майбутній законотворець в освітній галузі це фаховий управлінець з практичним досвідом та необхідними знаннями, який має розглядати педагогічно-освітянську діяльність як систему взаємопов’язаних елементів та вдосконалювати їх у правовий спосіб. Підготовка суб’єктів законотворення має бути спрямована на розвиток професійних якостей особистості та формування громадянина з світоглядно-ціннісними переконаннями, це забезпечить високий рівень патріотизму, правової і моральної культури, відкритість та інноваційність. У інформаційному суспільстві підготовка майбутніх суб’єктів процесу законотворення включає в себе вміння працювати з різноманітними базами даних, застосовувати підходи для розвитку освітньої сфери та креативність прийняття управлінських рішень. Зупинимось на цьому більш детально.

Ключові поняття: людина, освіта, культура, право, законотворення.

 

Нормативно-правовое поле образования формируется как отражение реального образовательного процесса в сознании всех субъектов учебно-воспитательного процесса (через призму осознания необходимого и того, что в нем повторяется) и их усилиями. Эффективным этот процесс будет только при наличии в субъекте высокого уровня правовой, философской и общей культуры. К сожалению, довольно часто в процессе образовательного законотворчества доминируют личности, не имеющие опыта и соответствующей правовой подготовки. Отсюда - досадные ошибки, которые обязывают переосмысления и доработки уже принятых законов, дополнительное прохождения, казалось бы, уже освоенного. Формирование правовой культуры субъекта законотворческого процесса является задачей государственной важности и значения. Остановимся на этом более подробно. Современная система подготовки субъектов законотворчества в области образования должна соответствовать потребностям общества, а также трансформироваться в соответствии мировым и национальным тенденциям инновационного развития образовательного пространства. Продолжается поиск модели подготовки управленческих кадров в сфере образования с сочетанием отечественных традиций и зарубежного опыта. Исследователь обращает внимание на формирование управленческой культуры субъектов законотворчества как важной проблематики том, что будущий законодатель в сфере образования это профессиональный управленец с практическим опытом и необходимыми знаниями, который должен рассматривать педагогически образовательную деятельность как систему взаимосвязанных элементов и совершенствовать их в правовой способ. Подготовка субъектов законотворчества должна быть направлена на развитие профессиональных качеств личности и формирование гражданина с мировоззренчески-ценностными убеждениями, это обеспечит высокий уровень патриотизма, правовой и нравственной культуры, открытость и инновационность. В информационном обществе подготовка будущих субъектов процесса законотворчества включает в себя умение работать с различными базами данных, применять подходы для развития образовательной сферы и креативность принятия управленческих решений. Остановимся на этом более подробно.

Ключевые понятия: человек, образование, культура, право, законотворчества.

 

The normative-legal field of education is formed as a reflection of the real educational process in the consciousness of all educational process subjects (through the prism of awareness of the necessary things and the fact what is repeated there) and their efforts. This process will be effective only in the presence of a high level of legal, philosophical and general culture in the subject. Unfortunately, often there are individuals who do not have experience and appropriate legal training in the process of education lawmaking. Hence, we face grave mistakes that oblige the rethinking and revision of already adopted laws, the additional passage of those obstacles, it may seems, we have already passed. Legal culture formation of the lawmaking process subject is a task of state importance and significance. Let's dwell on it in more detail. The modern system of lawmakers training in the education area must comply with the needs of society, as well as it should transform in accordance with international and national trends in the innovative development of educational space. The search of a model of managerial personnel training continues with a combination of domestic traditions and foreign experience in the educational sphere. The researcher draws attention to the managerial culture formation of the lawmaking subjects as an important issue because the future lawmaker should be a professional manager with practical experience and should have necessary knowledge in the educational sphere, he/she should consider pedagogical-educational activity as a system of interrelated elements and improve them in the legal way. The preparation of lawmaking subjects should be aimed at the professional qualities development of a person and also at the formation of a citizen with ideological and value beliefs, it will ensure a high level of patriotism, legal and moral culture, openness and innovativeness. The preparation of future lawmakers includes the ability to work with diverse databases, applying approaches to the educational sphere development, and the creativity of making managerial decisions in the information society. Let's dwell on it in more detail.

Key concepts: people, education, culture, law, lawmaking.


Повний текст:

PDF

Посилання


Олійник В.В. Підготовка управлінців в системі післядипломної освіти в умовах трансформації державного управління / В. В. Олійник // Науковий вісник Академії муніципального управління: Серія «Управління». – 2014. – Випуск 2. – С. 97-104.

Берека В.Є. Магістерська підготовка майбутніх менеджерів освіти :монографія / В.Є. Берека ; за ред. А. Сиротенка. – Хмельницький : Вид-во ХГПА,2008. – 357 с.

Торган М.М. Аналіз стану підготовки менеджерів освіти до виконання професійних функцій / М.М. Торган. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – 2010. – Вип. 1. – Режим доступу: 4. Бєлова Л. Підготовка управлінських кадрівдля національної освітньої системи/ Л.О. Бєлова// Новий Колегiум. – 2016. – № 2. – С. 27-29.

Штепа О.В. Підготовка конкурентоздатних управлінських кадрів в умовах запровадження європейських стандартів вищої освіти в Україні / О.В. Штепа // Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О. Сухомлинського. Серія : Економічні науки. – 2015. – № 1. – С. 134-137.

Мельник В. Керівниками не народжуються: Управлінська підготовка керівника навчального закладу в системі підвищення кваліфікації / В. Мельник // Управління освітою. – 2003. – №8. – С. 8-11.

Пономаренко Т.О. До проблеми розробкимоделі змісту підготовки менеджерів дошкільноїосвіти в контексті культури / Т.О. Пономаренко. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pspo/2006_12_1/doc_pdf/Ponomarenko_st.pdf

Жигірь В. Вимоги до професійної підготовки сучасногоменеджера освіти/ В. Жигірь // Молодь і ринок. – 2011. – № 3. – С. 50-55.

Калашнікова С. Концепція лідерствав управлінні освітніми системами/ С. Калашнікова// Освітологія. – 2012. – Вип. 1. – С. 106-112.

Берека В. Магістерська підготовка майбутніх менеджерівосвіти: особистісно орієнтований підхід/ В. Берека // Молодь і ринок. – 2011. – № 6. – С. 21-25.

Задорожна-Княгницька Л.В. Деонтологічні засади професійної підготовки керівників навчальних закладів: концепція дослідження / Л. В. Задорожна-Княгницька // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. – 2015. – Вип. 40. – С. 128-136.

Жигірь В. Провідні функції менеджера освіти як основа формування його професійної компетентності / В. Жигірь // Молодь і ринок. – 2011. – № 2. – С. 27-33.

REFERENCES

Oliinyk V.V. Training of managers in the system of post-graduate education in conditions of public administration transformations / V.V. Oliinyk // Scientific Bulletin of the Academy of Municipal Management: The "Management" Series. ― 2014. ― Vol. 2. ― P. 97-104.

Bereka V.Y. Master's training for future managers of education: monograph / В. Є. Берека; Eds. А. Syrotenko. ― Khmelnytskyi : Ed.: KHHPA,2008. ― P. 357.

Torhan М. М. Analysis of the status of education managers training concerning performing their professional functions / М. М. Torhan. // Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. ― 2010. ― Vol. 1. ― Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2010_1_22

Bielova L. Training of management personnel for the national educational system / L.O. Bielova // New Collegium. ― 2016. ― № 2. ― P. 27-29.

Shtepa О. V. Training of competitive managerial staff in the context of the introduction of European standards of higher education in Ukraine / О.V. Shtepa // Scientific Herald of Mykolaiv V.O. Sukhomlynskyi National University. Series: Economic Sciences. ― 2015. ― № 1. ― P. 134-137.

Мelnyk V. Managers are not born: Managerial training of the chief of educational institution in the system of advanced training / V. Melnyk // Education Management. ― 2003. ― №8. ― P. 8-11.

Ponomarenko T.О. To the problem of developing a model of the content of training of preschool education managers in the context of culture / T.О. Ponomarenko. ― [Electronic resource]. ― Retrieved from: http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/pspo/2006_12_1/doc_pdf/Ponomarenko_st.pdf

Zhyhir V. Requirements for the professional training of the modern education manager / V. Zhyhir // Youth and the market. ― 2011. ― № 3. ― P. 50-55.

Kalashnikova S. The Concept of Leadership in the Management of Educational Systems / S. Kalashnikova // Osvitolohiia. ― 2012. ― Vol. 1. ― P. 106-112.

Bereka V. Master's training for future managers of education: a person-centered approach / V. Bereka // Youth and the market. ― 2011. ― № 6. ― P. 21-25.

Zadorozhna-Kniahnytska L.V. Deontological basis of training of chiefs of educational institutions: the concept of research / L.V. Zadorozhna-Kniahnytska // Pedagogy of formation of a creative person in higher and secondary schools. ― 2015. ― Vol. 40. ― P. 128-136.

Zhyhir V. Leading functions of education manager as the basis for the formation of his professional competence / V. Zhyhir // Youth and the market. ― 2011. ― № 2. ― P. 27-33.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.2545123

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.