КУЛЬТУРНІ СМИСЛИ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ: МЕТОДОЛОГІЧНІ ПЕРСПЕКТИВИ ФЕНОМЕНОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ
Анотація
В статті розглядаються методологічні можливості сучасної феноменології у дослідженні культурних смислів економічної освіти. Феноменологічні експлорації у проблемному полі економічної освіти дозволяють розкрити смислові зв’язки між різними сегментами освітньої та культурної реальності. Аналізується культурна специфікація знання в інституалізованих і неінституалізованих формах економічної освіти, репрезентованої як культурна об’єктивація, як процес, як інституції, а також як специфічні дидактичні та виховні практики.
Ключові слова: філософія освіти, феноменологічна методологія, економічна освіта, культурні смисли, життєвий світ, економічний індивідуалізм, економічний колективізм, інституційні і не інституційні форми економічної освіти.
В статье рассматриваются методологические возможности феноменологии в исследовании культурных смыслов экономического образования. Феноменологические експлорации в проблемном поле экономического образования позволяют раскрыть смысловые связи между различными сегментами образовательной и культурной реальности. Анализируется культурная спецификация знания в институализированных и неинституализированных формах экономического образования, которое репрезентуется как культурная объективация, как процес, как интитуции, а также как специфические дидактические и образовательные практики.
Ключевые слова: философия образования, феноменологическая методология, экономическое образование, культурные смыслы, жизненный мир, экономический индивидуализм, экономический коллективизм, институциональные и неинституциональные формы экономического образования.
In the article are regarded methodological possibilities of phenomenology in the research of cultural senses of Economics Education. Phenomenological exploration in the problem field of economics education makes possible to reveal meanings coherences of different segments educational and cultural reality. Is analyzed the cultural specification of knowledge in institutional and not-institutional forms of economics education in its representations as a cultural objectivity, as a processes, as institutions and as special learning and educational practices.
Key words: philosophy of education, phenomenological methodology, economics education, cultural meanings, the life world, economical individualism, economical collectivism, institutional and non-institutional forms of economics educationПовний текст:
PDFПосилання
Бондаренко О.В. Сутність, історія та сучасність української та західноєвропейської ментальності. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2005. – 253 с.
Вальденфельс Бернгард. Топографія Чужого: студії до феноменології Чужого/ перекл. з нім. В.Кебуладзе. – Київ: ППС-2002, 2004. – 206 с.
Auslдnder Michael Stephan. Wirtschaft. Grundthemen Philosophie. – Berlin: Verlag de Gruyten, 2013. – 224 S.
Beckermann Ansgar. Zur Inkohдrenz und Irrelevanz des Wissensbegriffs // Zeitschrift fьr philosophische Forschung. - N 55 (4), 2001. – S. 571-593,
Bernet Rudolf. Was kann Phдnomenologie heute bedeuten // Information Philosophie, - N 4, Oktober 2010. – S. 7-21.
Hetherington Steven. Knowledge-That, Knowledge-How and Knowing Philosophically // Grazer Philosophische Studien. – N 77 (1), 2008. – S. 307-324.
Jung Eva-Maria. Probleme mit dem Wissensbegriff // Information Philosophie , - N 3, August 2010. – S. 18-27.
Latour Bruno, Lepinay Vincent. Die Цkonomie als Wissenschaft der leidenschaftlichen Interessen - Frankfurt am Main: Suhrkamp, 2010. – 120 S.
Sandkьhler Hans Jцrg. Kritik der Reprдsentation. Einfьhrung in die Theorie der Ьberzeugungen, der Wissenskulturen und des Wissens. - Frankfurt am Main: Suhrkamp. 2009. – 280 S.
Sattwell Crispin. Why knowledge is merely true belief // The Journal of Philosophy. – N 89 (4), 1992. – P. 167-180
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.