ІСТОРИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ У СВІТОГЛЯДНОМУ ВИХОВАННІ ОСОБИСТОСТІ
Анотація
Здійснюється спроба філософсько-педагогічного аналізу формування історичної компетентності у світоглядному вихованні особистості. Доводиться, що взаємозв’язок історичної компетентності та світогляду як форм духовно-практичного засвоєння світу та суспільної самосвідомості особистості забезпечує інтегративна цілісність їх структури, яка включає усвідомлені історичні знання, світоглядні переконання, ціннісні орієнтації. Обґрунтовується соціальна продуктивність світоглядних переконань, що формуються на основі засвоєння особистістю історико-культурних цінностей.
Ключові слова: історична компетентність, світоглядне виховання, історичні знання, світоглядні переконання, ціннісні орієнтації.
Осуществлена попытка философско - педагогического анализа формирования исторической компетентности в мировоззренческом воспитании личности. Доказывается, что взаимосвязь исторической компетентности и мировоззрения как форм духовно - практического освоения мира и общественного самосознания личности обеспечивает интегративная целостность их структуры, которая включает осознанные исторические знания, мировоззренческие убеждения, ценностные ориентации. Обосновывается социальная продуктивность мировоззренческих убеждений, которые формируются на основе усвоения личностью историко - культурных ценностей .
Ключевые слова: историческая компетентность, мировоззренческое воспитание, исторические знания, мировоззренческие убеждения, ценностные ориентации .
A philosophical and pedagogic analysis of the formation of historic competence in the personality world outlook education was made. It was proved that the interrelation of historic competence and outlook as the forms of spiritual and practical world cognition with the personality social self – consciousness is ensured by the structure integrity which includes the historic knowledge learued, world outlook convictions, values orientations. The social efficiency of world outlook convictions which is built on the basis of the personality historic and cultural values cognition was grounded.
Key words: historic competence, world outlook education, historic knowledge, world outlook convictions, values orientationsПовний текст:
PDFПосилання
Бичко І. Філософія: Підручник / І. Бичко, І. Бойченко, В. Табачковський та ін. – К. : Либідь, 2001. – 408 с.
Кремень В. Г., Ільїн В. В. Філософія: мислителі, ідеї, концепції: Підручник / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. - К. : Книга, 2005. - 528 с.
Култаєва М. Д. Нова німецька еволюційна педагогіка : тенденції і можливості // Філософія освіти. – 2006. – № 1(3). – С. 109–121.
Нагорна Л.П. Історична пам’ять: теорії, дискурси, рефлексії. – К. : ІПіЕНДім. І. Ф. Кураса НАН України, 2012. – 328 с.
Самчук З. Світоглядні орієнтири адекватного аналізу визначальних викликів і відповідей на них освітньої сфери // Вища освіта України. – 2012. - № 1. – С. 10–19.
Степаненко М. Д. Життєва компетентність особистості: концептуальні засади та соціальні виміри. : автореф. дис. канд. філ. наук : 09.00.03. / М. Д. Степаненко; Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба. - Харків, 2006. – 22 с.
Філософія: Світ людини. Курс лекцій / В. Г. Табачковський, М. О. Буланов, Н. В. Хамітов та ін.) - К. : Либідь, 2003. – 432 с.
Хайрулліна Ю. О. Світоглядна культура особистості: структурно- функціональний аналіз : монографія / Ю. О. Хайрулліна / Мін-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т імені М.П. Драгоманова. – К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2011. – 235 с.
Шинкарук В.П. Мировоззрение как форма общественного самопознания человека и способ практически-духовного освоения мира // Научное мировоззрение и социалистическая культура / [В.И. Шинкарук, В.П. Иванов, Н.И. Михальченко, И.В. Сохань и др.] / Отв. ред. В.И. Шинкарук, В.П. Иванов. – К. : Наукова думка, 1988. – С. 13 – 29.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.