ВИКОРИСТАННЯ МЕТАФОРИЧНИХ АСОЦІАТИВНИХ КАРТ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ: РЕЗУЛЬТАТИ АПРОБАЦІЇ КОУЧИНГОВОЇ КОЛОДИ «СУПЕРВІЗІЯ»
Анотація
У статті представлено авторську розробку колоди метафоричних асоціативних карт «Супервізія», зорієнтовану на сферу професійної діяльності психологів. Проаналізовано результати апробації зазначеної колоди в якості інструменту діагностики особливостей професійного самовизначення студентів-психологів. Графічно зображено сфери асоціацій, думок та почуттів, що виникають у респондентів під час роботи із зазначеною колодою карт, а також розглянуто відповідність запропонованого матеріалу набутому життєвому досвіду студентів-психологів.
Ключові слова: професійна ідентичність, професійне самовизначення, студенти, психологи, навчання у ВНЗ, метафоричні асоціативні карти, МАК, супервізія.
В статье представлена авторская разработка колоды метафорических ассоциативных карт «Супервизия», ориентированная на сферу профессиональной деятельности психологов. Проанализированы результаты апробации указанной колоды в качестве инструмента диагностики особенностей профессионального самоопределения студентов-психологов. Графически изображены сферы ассоциаций, мыслей и чувств, возникающих у респондентов при работе с указанной колодой карт, а также рассмотрено соответствие предложенного материала приобретенному жизненному опыту студентов-психологов.
Ключевые слова: профессиональная идентичность, профессиональное самоопределение, студенты, психологи, обучение в вузе, метафорические ассоциативные карты, МАК, супервизия.
The article presents the author's development of a pack of metaphorical associative cards "Survivision" focused on the field of professional activity of psychologists. The results of approbation of the specified deck have been analyzed as a tool for diagnosing the peculiarities of professional self-determination of students-psychologists. The areas of associations, thoughts and feelings that arose from respondents when working with the specified deck of cards are depicted graphically, and also the compatibility of the proposed material have been considered with the acquired life experience of students - psychologists.
Keywords: professional identity, professional self-determination, students, psychologists, university studies, metaphorical associative maps, MAC, supervision.
Повний текст:
PDFПосилання
Бурлачук Л. Ф. Введение в проективную психодиагностику. К.: Вища школа, 1998. 48 с.
Панок В., Титаренко Т., Чепелєва Н. та ін. Основи практичної психології. Підручник. К.: Либідь, 1999. 536 с.
Попова Г.В., Милорадова Н.Э. Метафорические ассоциативные карты в работе практического психолога: методика и практика. Х.: Стиль-Издат, 2016. 223 с.
Попова Г.В., Милорадова Н.Э. Метафорические ассоциативные карты как инструмент психологического консультирования. Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. Вип.50. Х.: ХНПУ, 2015. С. 167-177.
Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопределение. М: Институт практической психологии; Воронеж: МОДЭК, 1996. 256 с.
Трунов Д. Использование метафор в психотерапевтической работе. Журнал практического психолога. 1997. № 1. С. 14-20.
Фабрічева М. Метафоричні карти, як можливість читати несвідоме. Методична книга-посібник. Електронна книга / PDF / А-5. 100 с.
Хомуленко Т.Б., Фоменко К.І., Верещинська Я.В. Естетичний компонент соціальної перцепції суб’єкта діяльності: монографія. Харків: Вид-во «Діса плюс», 2016. 166 с.
Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность: монография. М.: МОСУ, 2001. 272 с.
Юнг К.-Г. Подход к бессознательному. Архетип и символ. М., Ренессанс, 1991. 65 с.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1184465
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.